Hoe activeer ik portforwarding?

Ik zou graag vanaf mijn pc thuis een minecraft server opzetten. Maar als echter mijn vrienden mee willen doen moet ik port forwarding aanzetten. Ik heb het hele web afgezocht maar niks doeltreffends gevonden.

Ik beschik over een Acer M7720 met W7 Prof.
Ik ben via Wifi verbonden met een Time Capsule.

Als iemand mij kan vertellen hoe ik dit kan oplossen, super bedankt. Het gaat om poort 25565 (standaard minecraft poort)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Excuus, deze bedoel ik:
http://portforward.com/

Antwoorden (2)

Ik zelf heb ook een server gehad en ik heb het gedaan met "Simple port forwarding"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet je ipadres van je pc invoeren in je adresbalk, die kan je vinden door : je windowsknop ( op je toetsen bord) + r in te drukken, dan moet je cmd intypen, en in het zwarte scherm dat tevoorschijn komt ipconfig intypen, dan moet je je ipadres zoeken( begint met 192.168) als je dat ipadres invoert in je adresbalk zou je in moeten kunnen loggen op je router of modem, die inlognaam en dat wachtwoord moet je dus even opzoeken, en als je eenmaal in je router zit, zou er ergens port forwarding moeten staan en dan gewoob die 25565 invoeren en klaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat hier om een Time Capsule.