Hoe kan ik mijn lijst met internetadressen verlengen?

Iedere keer als ik een nieuwe website in de adresbalk typ, onthoudt mijn computer dat maar heel kort. Als ik op het pijltje naar beneden klik, staan er altijd maar 6 adressen in die lijst.

Hoe voorkom ik dat ik iedere keer weer opnieuw een adres moet intypen in de adresbalk?

Het gaat om mijn laptop (Windows Vista).

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is wél zo dat als ik de eerste letter van de site intyp, dat het dan automatisch al in de adresbalk verschijnt, maar ik wil juist kunnen kiezen uit een lange lijst.

Hoe stel je dat in? Graag stapsgewijs uitleggen, ben half digibeet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Voor regelmatig te bezoeken websites zijn de "favorieten" (IE) of "bookmarks" (oa Firefox) de aangewezen plek om de adressen te bewaren.

Wat u bedoeld is de history, die bestaat uit "autoaanvullen" (bij intoetsen enkele letters wordt de rest aangevuld) of de keuzelijst. Beide hebben instelmogelijkheden, maar hangt af van de gebruikte browser.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik bedoel geen Favorieten. Die lijst moet gewoon langer.
Als ik in de adresbalk rechts op het pijltje naar beneden klik, krijg ik maar 6 adressen te zien. Ik wil een hele lijst kunnen zien van de sites die ik regelmatig gebruik. Dat 'autoaanvullen', daar heb ik ook niets aan. Dat hoeft helemaal niet. Volgens mij heb ik Internet Explorer 9.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn keuzelijst moet oneindig lang worden. Dat bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U kunt dan evt. de periode verlengen waarin de history wordt bewaard/vastgelegd: http://www.ehow.com/how_8288866_increase-search-history-internet-explorer.html U kunt ook mbv de toetscomb. Control + Alt + H de historylijst bekijken. Maar "favorieten" is en blijft het persoonlijke internet-adres-boek , history is continue onderhevig aan het surfgedrag (een site die u langere tijd niet bezoekt zal eruit verdwijnen, in tegenstelling tot favorieten. Die laatste zijn ook in te delen in rubrieken, er kan een backup van gemaakt cq kan worden ge-exporteerd naar een andere computer). Evt kunt u autoaanvullen ook uitschakelen. (menu "extra", internetopties, tabblad: geavanceerd, in de lijst "Inline Autoaanvullen" uitvinken.). En last but not least:
En te lang gekozen historyperiode maakt de browser traag en kost veel schijfruimte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u voor de informatie. Hier heb ik wel wat aan.