Hebben net een smart tv gekocht maar internet erop is traag? Waar ligt het aan?

Wij hebben hem nu geconnect met wifi. Is onze router te traag/oud of kan het ook liggen aan ons abonnement van het internet ( laagste van ahome toendertijd )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.7K

Antwoorden (1)

Allebei genoemde oorzaken kunnen inderdaad traag internet opleveren op de TV.
Je zou eens kunnen proberen of je de TV met een LAN-kabel op de router kunt aansluiten.
Misschien kun je bij jouw provider eens informeren of ze tegenwoordig geen nieuwere modems hebben.
Telfort heeft mij een paar maanden geleden zelf aangeraden om mijn abonnement (dat al 4 jaar stilzwijgend was verlengd) bij hun op te zeggen en gelijk een nieuw abonnement voor 2 jaar weer af te sluiten.
Na afloop van je eerste contractduur van je abonnement kun je namelijk steeds per maand opzeggen.
Ik kreeg toen een nieuwe (snellere!) modem en 6 maanden korting op de abonnementsprijs op de koop toe.
Ze wilden wel het oude modem terughebben, maar dat vond ik natuurlijk niet erg. ;-)