Weet iemand een goede WIFI router zonder firewall?

Goede draadloze router weet ik op zich wel te vinden, alleen daar staat meestal niet bij of het "firewall" gedeelte volledig uit te schakelen valt. Ik zal vetellen waarom dat voor mij belangrijk is.. Ik gebruik hem voor het hele huis (2 pc's, 2 laptops, 2 htc's en een Playstation 3) Op de PS3 speel ik alleen maar multiplayer spellen zoals, call of duty / battlefield etc. hiervoor moet ik vaak gebruik maken van portforwarding.. Hier word ik helemaal gek van, aangezien ik niet zoveel beschikbare ruimte heb in het routerprogramma om al die port/ip forwards kwijt te kunnen, zodat ik dus nu aan de hand van welk spel ik speel, van te voren die poorten elke keer moet open gooien..

Is er een router waarbij je het firewall gedeelte simpelweg uit kan zetten.. dus dmv een schakelaar ofzo, alle poorten open gooien.

En anders, weet iemand een router waarbij je ontzettend veel forwards kan "voor" instellen zodat ik direct aan de slag kan wanneer ik er een spel in stop..

bepaalde programmas / games gebruiken zo'n 5 poorten. stel al kan ik er 50 instellen ben ik al dik tevreden!

alvast bedankt!

Toegevoegd na 2 uur:
edit: even een screenshot toegevoegd.
stel al stond eronder nou een "add" knop
om regels toe te voegen dan had ik geen probleem gehad..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

De meeste routers hebben de mogelijkheid om een ip-adres in de DMZ te plaatsen. Het zou in jouw geval handig kunnen zijn om je PS3 in de DMZ te plaatsen.
bamibal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met de meeste routers kan je gewoon een hele range aan poorten openzetten dus port x t/m port y. Weet je zeker dat dat niet kan bij jouw router.

Toegevoegd na 2 uur:
Waar jij x~x invult kan je ook x~y instellen zo kan je alles open gooien. dus ipv 5159~5159 1~10000
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben zelf in het bezit van de linksys E4200

hier kun je alles handmatig instellen wat je maar wil

http://www.techzine.nl/reviews/1060/3/cisco-linksys-e4200-a-control-panel.html