Waarom is mijn internet altijd sloom nadat het heeft geregend?

Het klinkt ongeloofwaardig, maar het leek steeds vaker voor te komen nadat het flink heeft geregend. Toen ik het bij ben gaan houden, was het gewoon heel erg duidelijk dat het altijd na een regenbui langzaam wordt. Hoe is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, gewoon eigen internet. Wel raar dat als hij naar internetverbinding zoekt als het weer is uitgevallen, hij het wel kan vinden van buren die zelfs 30 meter verder wonen, maar niet mijn eigen internet.

Antwoorden (3)

Kan zijn dat een kabel die de aanvoer naar je huis ervan regelt beschadigd is ofzo neem contact op met je provider zou ik zeggen met je vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het regent gaat niemand naar buiten. Als er veel mensen tegelijk internetten wordt je netwerk trager.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
Ik denk niet dat er sprake is van regen lekkage is op je kabel of zo, meestal ben je dan echt je verbinding echt kwijt.
het is gewoon veel internetverkeer iedereen zit dan te surfen lig natuurlijk ook een beetje aan waar je woont
Wat je wel kan doen is de helpdesk bellen tijdens een droge dag en vragen of ze het signaal eens kunnen uitlezen en schrijf de waarden op
bel je later nog eens terug op het moment dat het traag lijkt om het signaal nog eens te meten
ze hebben daar ter plekke de tools voor maar denk niet dat dat iets oplevert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat dat het is, want het is altijd NA de regenbui en ook op doordeweekse dagen op een middag, dan zijn altijd veel mensen aan het werk.
misschien omdat de hele buurt binnen zit te internetten in plaats van buiten aan het voetballen is?