Wordt s'avond de internetsnelheid teruggedraaid?

Ik heb Ziggo en merk vooral op mn iphone dat het s'avonds vele male langer suurt om een pagina te laden tot ergenis toe!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Internet via de Coax-kabel betekent dat je de kabelcapaciteit moet delen met de buren (dit in tegenstelling dat bijv. ADSL via telefoonlijn).

Dus de snelheid wordt niet teruggedraaid, maar er zijn 's avonds meer Ziggo-gebruikers actief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Je was me net voor.... +1
Dit is één van de nadelen van internetten over de kabel.
De hele buurt loopt over één wijkcentrale. 's Avonds zitten de mensen in je buurt meer te internetten dan overdag.
Vergelijk het met de waterleiding. Als iedereen tegelijk de kraan openzet in een buurt, komt er minder water uit de kraan.
Het heeft helaas geen zin om hierover te gaan klagen bij Ziggo. Ze zullen het ontkennen en vertellen dat je nog voldoende bandbreedte overhoudt om te kunnen internetten.
escape