Is er een manier om bepaalde websites (als facebook) tussen bepaalde tijden ontoegankelijk te maken voor één gebruiker van de computer?

Ik ben snel afgeleid door websites als facebook en fora terwijl ik huiswerk moet maken. Nu wil ik door middel van een instelling of (gratis) programma deze websites tussen bepaalde tijden afsluiten, maar tussen andere tijden moeten ze wel toegankelijk zijn. Ook moeten andere websites nog wel toegankelijk zijn, omdat ik die nodig heb voor m'n huiswerk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kom op, wie is er de baas, jij of de computer???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen, doe eens normaal. Ja, jij bent de baas en niet de computer, maar je kan je toch best tegen jezelf in bescherming nemen? Ik vind het al een hele stap wanneer je van jezelf weet dat je je teveel laat afleiden en ik vind het dan ook goed van onze gast dat hij/zij vraagt om hulp om te bereiken wat hij/zij wil. Wat ik me nu afvraag: wie is er hier nou kinderachtig? ;)
Ritsuka
12 jaar geleden
Is best moeilijk als er veel afleiding is, ik snap je wel hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja misschien vind jij me kinderachtig, gezien mijn leeftijd zal ik meer ouderwets zijn.
Je zal nou eenmaal moeten leren dat je verleidingen moet kunnen weerstaan, met een beetje ruggengraat is dit niet zo moeilijk.
Ik zal mijn manier van aanpak uitleggen in een dergelijk geval. Je geeft jezelf opdrachten: Van 19 tot 20 uur maak ik huiswerk op mijn pc en dan mag ik een kwartiertje op facebook ed kijken, daarna weer een half uur huiswerk. Dit moet ook zonder hulpmiddel kunnen, lijkt mij. Ik doe zelf niets anders, ik moet van mezelf 11 uur aan de was en de strijk :)............ mmm nog heel ff
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nelly, ik snap jouw standpunt ook zeker wel en ben het ook met je eens. Het kinderachtig noemen van BloodRedNour was ik het echter niet mee eens. Als jij je aangesproken voelde bij de vraag wie er nou kinderachtig bezig is, was dat niet de ( /mijn) bedoeling. Dat je met een beetje discipline (of ruggengraat, zoals jij het noemt) een stuk verder komt is zeker waar, maar een beetje hulp hier en daar kan mijns inziens geen kwaad. :)

Het beste antwoord

Als je Google Chrome als browser gebruikt, raad ik je deze extensie van harte aan!:

https://chrome.google.com/webstore/detail/laankejkbhbdhmipfmgcngdelahlfoji

Als je wel weer op website's als Facebook mag, schakel je de extensie weer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je met een Windows computer werkt kan je het proberen via Configuratiescherm > Ouderlijk toezicht. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf administrator, dus dat werkt jammergenoeg niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan maak je een gebruikersaccount aan zonder adminrechten en ga je dat gebruiken om op te werken? Zo vaak heb je die adminrechten nou ook weer niet nodig. ;)
In een aantal routers heb je de mogelijkheid om bepaalde websites te blocken, voor een bepaalde tijd.
Maar dit alles is niet nodig, doe wat je moet doen, je huiswerk, daar zit je toekomst in.