Hoeveel kost het onderhouden/beheren van een site van een sportvereniging bij een commercieel bedrijf?

Het gaat om een site waar dagelijks berichten op verschijnen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Tientje per uur minimaal, ex BTW.
Tegenwoordig zijn er standaard websites met een zogenaamd CMS mogelijk. Dat is een content management systeem. Daarmee kunt u zelf uw website onderhouden, en kost het alleen nog tijd.

Als u nog geen website hebt, en niet al te veel bijzonders zoekt, dan kunt u al klaar zijn voor 400 euro inclusief BTW, en inclusief een CMS voor 1 of 2 pagina's.

Dat wil dan zeggen dat er 1 of 2 pagina's zijn waarvan u zelf de tekst en afbeeldingen kunt aanpassen.
Dus een laatste-nieuws-pagina en een nieuws-archief-pagina bijvoorbeeld.

Toegevoegd na 1 minuut:
Die 400 euro is eenmalig.

Daarbij zouden dan nog domeinnaam een webhosting kosten komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kan zelfs gratis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een beetje serieus bedrijf reken 35 euro minimaal per uur.

Het veel voordeliger de siite zo op te [laten] zetten dat de inhoud door vrijwlligers bij de vereniging kan worden bijgewerkt. Dit kan zo worden gebouwd dat gebruikers alleen moeten kunnen typen; zonder html kennis dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van de tak van sport bieden overkoepelende organisaties ook faciliteiten aan voor verenigingen.

En bedrijven ook wel, zoals:
http://www.verenigingassist.nl/VoorVerenigingenDoorVerenigingen/

Toegevoegd na 2 minuten:
De kosten hier zijn Euro 250,- per jaar voor het gehele pakket, zoals op de website aangegeven.