Wat kan ik allemaal doen met een thuis netwerk?

Ik heb sinds kort vast internet. Ik heb 2 laptops, en een printer. Mijn vriend gebruikt de andere printer, gekabeld via de router. Ik draadloos. Ook zit de tv aan de router. Wat zou ik nog meer kunnen doen? Ik weet dat ik bijv. foto's op tv kan bekijken. Maar ik wil meer! Ik zie af en toe iets leuks op internet, hoe kan ik dat bijv doorsturen naar andere laptop (behalve via mail). Kunnen jullie verder tips geven?
Heeft het zin om een 8 poort switch te kopen?

Toegevoegd na 7 minuten:
Vriend heeft andere laptop bedoel ik.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Als je iets wilt doorsturen via je thuisnetwerk van laptop naar laptop moet je op het toestel waarheen je het wilt kopieren Schijf Delen aanzetten. Dan heb je via jou laptop toegang tot de schijf van de laptop van je vriend, en dan kun je daar dus dingen naartoe sturen.
Het is trouwens wel zo handig ff erbij te zetten welk OS de laptops
hebben ..

En waarom zou je een 8 poort switch nodig hebben? Heb jij nog 8 apparaten die bekabeld op internet gaan? En dan moet je denk ik (afhankelijk waar die switch en apparaten dan staan) gaan werken met lange netwerkkabels wat niet zo prettig is met laptops

Ik heb zelf 1 router en een 4poorts switch. Op de router zitten die switch, een dreambox voor tv, en een pc en op die switch zit nog een dreambox voor tv, een ps3 en nog een pc en ik heb dus totaal nog 3 poorten over. Op wifi heb ik 1 smartphone.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je iets in het thuisnetwerk wilt delen, moet je een thuisgroep maken, bij windows 7 is dit zo gedaan, bij xp kan het ook wel maar dan heb je er iets meer werk mee. Als je dat op alle pc's hebt gedaan, kun je de bestanden delen. Je kan het dan zo in een gedeeld mapje kopiëren en dan kun je het op alle andere pc's zien. Je kan zelfs nog instellen wat wel en niet gedeeld en/of bekeken kan worden.

Een 8 poort switch heeft inderdaad geen zin, omdat je sowieso al 3 draadloos hebt en op de router waarschijnlijk nog bekabeld e poorten over hebt.