Ik ben amateurfotograaf en wil een site maken om mijn foto's te verkopen, hoe kan ik dit het beste doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2K

Antwoorden (7)

Het makkelijkst is een wordpress site maken. Een kind kan de was dien :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn veel sites waar je foto's op kunt publiceren en kunt delen met anderen Bijvoorbeeld:
Hotmail.nl, Dropbox.com, ADrive.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste is om via een provider een domeinnaam te kiezen en je site zo professioneel mogelijk te (laten) maken. Dit zal ervoor zorgen dat je site wordt opgenomen door de meeste zoekrobotten, waardoor je meer kans hebt dat hij bekeken wordt en dus meer kans op aankoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt heel simpel gewoon naar google gaan en Gratis Site maken intypen, dan krijg je een paar links naar sites waar je zelf je website kunt maken. Als je een goede hebt gevonden dat ga je je lay-out mooi maken, en alle foto's er op zetten, en je hebt je site!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijkheden genoeg om zelf een site te maken,
betaald en met je eigen naam
of gratis weblogs etc.

Dat zal het probleem niet zijn.

Maar persoonlijk heb ik nog nooit een foto verkocht via mijn websites.
Wel via andere kanalen.
Naamsbekendheid.
Zorgen dat je ergens kan exposeren.
Veel investeren in je presentatie.
Dus mooie afdrukken maken en goed inlijsten.

En dan is er OYPO.
Goed voor het verkopen van je foto's van evenementen e.d.
Maar ook hier geldt: je moet zelf wel hard werken om de juiste bekendheid te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt natuurlijk een wordpress site openen en de foto's aanbieden. Of een andere manier van een blog.

Maar wat je ook kunt doen is hem leveren aan een stockphoto site. Deze verkoopt hem meerdere malen en word door heel veel mensen gebruikt je krijgt inkomsten per verkoop:

http://www.shutterpoint.com/Sell-Photos.cfm

hier is een voorbeeld van z'n stock photo verkoop site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft u de tijd en wil u deze energie investeren in het bouwen van u eigen website waarover uzelf volledige controle hebt? dan raad ik u aan om met het CMS (content management systeem) van wordpress te werken.
Het beste zou zijn dat u voor uzelf een domein laat registreren en een hostingpakket neemt bij bv, one.com, welk spotgoedkoop is,ik spreek hier over 50€/j. Wil u dit bedrag niet investeren, dan kan u via wordpress.com, gratis een website online plaatsen maar deze an men steeds offline halen als u hun voorwaarden schend.
Waarom Wordpress? Dit is een zeer makkelijk en gebruiksvriendelijk systeem om zelf u website in elkaar te steken, er zijn duizenden thema's voor, de meeste gratis beschikbaar + er zijn ontzettend veel plugins voor, waardoor u op een simpele manier een mooie en toch vrij betrouwbare en beveiligde website kan bouwen.

Neem een kijkje bij de bijgevoegde links.

TIP: Registreer een domein naam en neem zelf een hostingpakket. U kan het missen als kiespijn, dat u op een dag merkt dat u website verdwenen is.

TIP: zorg ervoor dat u regelmatig een backup neemt van u website. vergeet zeker ook niet u Database te back-uppen!