als je een router hebt in je huis die t gewoon doet en als je dan nog een router aansluit is dat dan een probleem?

mijn vader zij dat de signalen gek gaan doen en dat er dan nog maar een werkt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Je vader heeft gelijk. Een router is een soort verkeersagent. Als je er twee aansluit krijgen ze 'ruzie', er moet eentje de baas zijn.
Je kunt wel het Wifi-gedeeltje gebruiken van een tweede router, als je het zo instelt dat ie alleen maar dat doet.
escape
12 jaar geleden
Een router deelt aan elke computer in een netwerk een IP adres uit. Wanneer er in een netwerk 2 routers zitten dan zitten ze elkaar in de weg. Je kan van de tweede router de router functie uitzetten in de setup. Bij mij moest ik hiervoor DHCP uitzetten. De router werkt dan als "switch" en zo kan je weer meer bekabelde computers op je netwerk aansluiten, en je hebt een nieuw wifi punt (als het ook een draadloze router is).