Twee vragen over Firefox

Ik heb net mijn PC opnieuw geïnstalleerd. Nu krijg ik het niet meer voor elkaar dat wachtwoorden voor internetpagina's automatisch onthouden worden. Ik heb toch in de opties aangevinkt dat Firefox mijn wachtwoorden moet onthouden. Zie afbeelding.

De andere vraag die ik heb: Voorheen verdween een bestand automatisch uit mijn downloadbeheerder als deze gedownload was. Nu moet ik steeds klikken op lijst wissen. Hoe kan ik ook al weer instellen dat gedownloade bestanden automatisch verdwijnen uit de lijst?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

installeer xmarks (voorheen Foxmarks) op al je pc's in al je browsers, en alles is ineens heel simpel:)

Wat ik op pc1 (een Mac) in Safari bookmark, zie ik op pc2 (windows op mn werk), zo maar staan. Idem voor passwords etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wachtwoorden onthouden moet je normaal gesproken per site aangeven.

Zodra je ergens een wachtwoord invult en op volgende klikt, krijg je bovenaan een pop-upje of je deze wil onthouden. met de keuzes: ja, niet voor deze site, nee.

In de gewone settings zie ik dat met die downloads ook niet staan. Je kunt 'about:config' eens in je browser typen. En bij zoeken download intypen. Misschien staat daar nog een optie bij. Wees daar wel voorzichtig mee, daar kun je firefox mee verprutsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een wachtwoord ingeeft op een website, komt er bovenaan in een grijze balk Onthouden of niet onthouden (je moet heel goed kijken want die balk is zo grijs dat je er overheen kijkt). Dus als Firefox bovenaan vraagt bewaren of niet kies je bewaren.

Wat ook kan zijn is dat je "privésessie" nog aanstaat, en die bewaart niets. Controleer even in Firefox:
Ga naar Extra/Opties/Privacy en zorg dat er GEEN vinkje staat bij "Automatisch Firefox in een privénavigatiesessie starten".