Als ik in het buitenland de WIFI hotspot van mijn HTC wildfire activeer maar gegevens roaming uit heb staan, heb ik toch internetverbinding?

Kost me dat dan toch verbruikerskosten data in het buitenland?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Als je de HTC als hotspot gebruikt dan maak je een Wifi-netwerk waar anderen gebruik van kunnen maken.

De verbinding met internet moet, als je geen dataverkeer van het mobiele net wilt gebruiken, dan ook via dezelfde Wifi verbindingen lopen.

Je telefoon zou dan als een soort repeater moeten werken.

Het lijkt mij vreemd dat de Wildfire dat kan, ik heb er zelf geen dus ik kan ook niet in de gebruiksaanwijzing lezen.

Je kunt een gewone Wifi-verbinding met een andere hotspot opzetten, dan heb je geen GSM-verbinding nodig en heb je ook geen kosten.

Als je zelf een Wifi hotspot wilt opzetten dan zal de GSM-verbinding (met kosten) erbij nodig zijn.