Hoe maak ik een gedeelde hardeschijf?

Ik heb een computer en een laptop die gebruik maken van een draadloze internetverbinding en een computer die gebruik maakt van een vaste internet aansluiting. Nu wil ik een gedeelde hardeschijf crëeeren.

Bijvoorbeeld:
Computer 1: 5 GB
Compuer 2: 2GB
Laptop: 8 GB

Samen: 15 GB

Dit samen moet dan als 1 hardeschijf gezien worden.

Iemand?

Ik maak gebruik van Windows 7 en Windows Xp

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

je kan wel dropbox installeren, dan heb je gratis 2 gigabyte opslag online en op je computer/laptop
zet je iets in je dropbox mapje dan word dit automatisch gesynchroniseerd op de overige computers en online.

voor elke computer die je aanmeld met je dropbox account krijg je 250 MB extra opslag, hierdoor zou jij dus op 2750 MB uit komen voor een gedeelde hardeschijf.

bekijk het filmpje op dropbox.com maar voor de mogelijkheden voor het delen van bestanden op je computer, laptop, smartphone of ander device.

https://www.dropbox.com/

een andere oplossing is het kopen van een extra hardeschijf
2 TB ( ook wel 2.000 gigabyte of 2.000.000 megabyte) heb ik al voor 49.99 euro te koop zien staan.
500 gigabyte heb ik voor 30 euro gezien.

deze zou je dan kunnen aansluiten op een computer.
klik vervolgens op deze hardeschijf met je rechtermuisknop en ga naar de eigenschappen en selecteer het tabblad delen.
vink hier aan dat je het wilt delen en het is klaar.
de overige computers kunnen dan in deze hardeschijf komen en alle data lezen, schrijven en wijzigen ( of maar 1 of 2 van de genoemde mogelijkheden, ligt aan je instellingen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja zeker, ik moet je teleurstellen, want dit kan helaas niet.
Je kan er wel 3netwerk schijven van maken, maar niet een grote.