Hoe komt het dat Internet Explorer zo ontzettend traag is

Met google ben ik direct op internet, maar internet explorer is heel erg traag en doet het soms ook gewoon niet. Hoe komt dat, ik kan het niet missen want sommige programma's draaien niet onder google alleen onder internet explorer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken het probleem. Neem aan dat je met 'google' Google Chrome bedoelt.
Zou niet weten waarom, dus goede vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja bedoel met "google"inderdaad Google Chrome. En die gaat als een speer, en Internet Explorer is niet vooruit te branden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelfde hier. werk nu ook met Chrome en IE laat ik links liggen.. wat een traagheid en ergernis Goeie vraag!

Het beste antwoord

IE is trager dan andere browsers omdat ie (niet optimaal) geïntegreerd is in Windows zelf.
Verder kan je spyware/malware of een botje hebben op je PC die de boel vertraagt.
Probeer eens Opera Turbo? Die ondersteunt lekker ook geen lekke ActiveX componenten:
www.opera.com

Toegevoegd na 1 minuut:
Opera Turbo is supersnel omdat ie de plaatjes niet geheel laadt - hij laadt een verder gecomprimeerde versie zien.
Verder kan je d.m.v. eenvoudig rechtsklikken op een pagina reclameuitingen uitschakelen. Daar wordt de browser ook weer sneller van!
En oh ja, heb je niet LimeWire of een ander P2P-progje op de achtergrond draaien?

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh en je kan ook hééél veel reclame en andere malware blokkeren (waardoor 't sneller wordt) door je hosts file aan te passen. Zie hiertoe:
http://hostsfile.org/

Toegevoegd na 5 minuten:
En oh ja: je kunt 't phishingfilter uitschakelen - soms blijft ie elllenlang op dat filter hangen.

Toegevoegd na 28 minuten:
Ah met Google bedoel je Chrome. Juist die websites die ActiveX gebruiken - iets wat niet door Chrome wordt ondersteund waarschijnlijk - zijn waarschijnlijk trager, juist omdat er ActiveX in zit.

En je kan je internetverbinding nog ietsjepietsje sneller maken door PeerGuardian te installeren. Bedrijven als de RIAA en BREIN kunnen dan niet continue op de deur van je PC kloppen om te kijken wat je allemaal illegaal shared.

Verder is NetLimiter een prachtig programma om te kijken welke programma's allemaal welke bandbreedte gebruiken. En heel handig, je kan 'm als firewall en als bandbreedte-limieteerder (per applicatie of zelfs per website) gebruiken.

Toegevoegd na 1 dag:
"-hij laadt een verder gecomprimeerde versie zien."
moet zijn
"-hij laat een verder gecomprimeerde versie zien."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omg :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eh, hoezo sluikreclame?!

Andere antwoorden (2)

Chrome is sneller omdat het beter overweg kan met Java en andere programma's/apllicaties die in IE ervoor zorgen dat de browser langzamer wordt. (simpele versie)

Van de site van Google;

In vrijwel de gehele browser hebben we snelheidsverbeteringen kunnen realiseren. Daarnaast hebben we V8 gemaakt: een krachtige JavaScript engine die webtoepassingen kan uitvoeren die in de browsers van vandaag nog niet eens mogelijk zijn.

Voor meer informatie en diepgang verwijs ik je door naar de tweede link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat het rotsoftware is.

Bijvoorbeeld:
Als ik een nieuw tabblad wil openen in Internet Explorer moet ie nadenken. Dit terwijl mijn computer net nieuw is, en het bij Firefox, Opera, en Google Chrome wel meteen gaat.