Sturen ze nog acceptgiro's wanneer er een doorlopende incasso op je bankrekening zit die je hebt opgeheft.

Ik heb mijn bankrekening dus opgeheft met nog een doorlopende incasso erop. Sturen ze dan nog acceptgiro's naar je toe of moet je gewoon contact opnemen met de bank en vragen of ze het betreffende bedrijf willen blokkeren dat ze niks meer kunnen afschrijven en acceptgiro's naar mij toe kunnen sturen. Sorry voor de dubbel vraag, want ik ben nog maar 13 jaar en ik ben ontzettend bang dat ze hogere bedragen naar mij toesturen. Alvast heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

Ze mogen alles naar je toesturen als ze je adres weten (dat krijgen ze niet van de bank, don't worry), maar als jij nergens een handtekening hebt gezet voor een abonnement of iets anders wat geld kost, dan hoef jij die acceptgiro's niet te betalen.

Weet je zeker dat je niet toch iets hebt besteld? Of ergens op geabonneerd bent? Want nu je hierover doorvraagt wek je wel de schijn dat je misschien toch ergens perongeluk voor getekend hebt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heb je besteld dan? Want daar hangt alles vanaf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhm, voor een automatische incasso moet je óf hebben aangegeven met iDeal (of iets soortgelijks), of met je creditcard, of met een handtekening hebben aangegeven dat je toestemming geeft. Het lijkt me sterk dat jouw vrienden die gegevens hebben toch? Misschien tijd om te bekennen dat je dit zelf hebt gedaan ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat soort bedrijven is vaak niet helemaal zuiver op de graat. En zeker niet wat betreft hun administratie en klantencontact. Ik hoop voor je dat ze op je brief of mail reageren. Bovendien hangt t er een beetje van af wat je zelf hebt besteld. Misschien was het wel een jaarcontract. Dan zit je er toch echt aan vast voor die periode. Maar als dat niet zo is, gewoon die incasso laten stopzetten, en afwachten of mensen aanmaningen gaan sturen.
Zodra een bedrijf geen gebruik meer kan maken van een door jou afgegeven incassomachtiging (bijvoorbeeld omdat de rekening is opgeheven), zullen ze contact met je opnemen! Ze willen hun centjes natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij jouw bankrekening hebt opgezegd, dan kunnen daar geen af- of bijschrijvingen meer toegevoegd hebben.

Als een bedrijf geld wil incasseren van een rekening die opgeheft is, krijgen ze van de bijbehorende bank te horen dat deze niet meer bestaat en de incasso niet kan worden uitgevoerd.

Het bedrijf zal jou dan een acceptgiro sturen met het verzoek het verschuldigde bedrag te voldoen omdat incasso niet meer mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon je nieuwe rekeningnummer door geven en opnieuw een machteging afgeven ....

of als je niet wil betalen gewoon niets van je laten horen

Toegevoegd na 6 minuten:
een betere oplossing is bespreek het met je ouders wand je bent immers minderjarig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien u stopt met digitale verwerking van uw nota,s
stopt met automatische incasso of uw rekening opheft,
gaat de firma u acceptgirokaarten toesturen totdat u het totaalbedrag heeft voldaan.

Zomaar een rekening opheffen omdat u er mogelijk niet meer uit komt is struisvogelpolitiek.

Ik adviseer u ten zeerste om uw ouders in te lichten want zij zijn uiteindelijk aansprakelijk voor uw handelen.

Dus beperk de schade en licht uw ouders in.