Voor- en nadelen van glasvezel?

Wat zijn precies de voor- en nadelen van glasvezel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.9K

Antwoorden (4)

Voordeel is sneller internet en meer mogelijkheden om dingen over internet/glasvezel uit te breiden.
Nadelen zijn misschien de hoge kosten om het aan te leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Hoge kosten om het aan te leggen? Voor zover ik weet wordt glasvezel gratis tot in je woning gebracht. De hoge kosten zijn alleen voor het abonnement dat je moet afsluiten om gebruik te kunnen maken van die glasvezel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn gemeente is glasvezel inderdaad zonder kosten voor bewoners tot in de woning aangebracht. De abonnementskosten voor de combinatie Internet + TV + Telefoon zijn hoger dan die van andere aanbieders zoals ADSL en Kabel, nl. v.a. 50 Euro/mnd. Maar beloofde snelheid is dan ook hoger, waarbij geen verschil in down-en uploadsnelheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@roland1995 Je hebt uiteraard gelijk dat er hoge kosten zijn om het aan te leggen. Al dat graafwerk en het materiaal kost natuurlijk (gemeenschaps)geld !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mag hopen van niet. Ik ga ervan uit dat die kosten bij de provider en dus bij de afnemer van het product liggen en niet op de gehele gemeenschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan wel kloppen, maar linksom of rechtsom betaalt toch de klant. Omdat de provider iets duurs aanlegt, gaat dus van alle klanten het tarief iets omhoog, of dat is er al bij in gerekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar een klant is heel wat anders dan de gemeenschap, ik betaal liever niet mee aan jouw glasvezel als ik mijn kabelinternet prima vind werken.
glasvezel is super snel, kan veel data ontvangen/verzenden, is bijna storings ongevoelig.
nadeel snel breuk, de kou[als het niet diep genoeg ligt kan die makkelijk bevriezen]
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn nog maar weinig monteurs die kunnen werken met glasvezel. Mocht er dus iets stuk gaan, dan is het erg duur om te laten repareren. Ook kan het erg lang duren voordat dat gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voordeel is snelheid

nadeel: "glasvezel" internet word verkocht ookal ligt er geen glasvezel kabel naar je huis...