Backlinks uit Wikipedia zorgen volgens woorank voor een betere SEO. Hoe krijg je vanuit Wikipedia backlinks?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Door opgenomen te worden als bron voor een artikel op Wikipedia.

Je kunt dit doen door zelf een artikel te schrijven,maar er wordt streng gecontroleerd op Wikipedia dus dat artikel moet echt goed zijn en kloppen en voldoen aan de richtlijnen.

Of je moet hopen dat iemand anders een backlink bij een artikel plaatst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geen idee wie woorank is, maar wat hij/zij/het zegt klopt niet. Alle externe links op Wikipedia zijn in de HTML namelijk gespecificeerd als nofollow, wat betekent dat zoekmachines deze links niet meenemen in hun positionering van een website. Je zult met links in Wikipedia dus niet hoger in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google of Bing komen.

Desondanks kan het, wil je dat je website meer bezoekers ontvangt, toch nog de moeite waard zijn externe links op Wikipedia toe te voegen. Je kunt bijvoorbeeld op de website die ik als bron meegeef controleren hoeveel bezoekers een (Nederlandstalige) artikel op Wikipedia dagelijks krijgt. Zijn dit enkele honderden of zelfs duizenden per dag, verwacht dan ook zeker enkele tientallen extra bezoekers naar jouw site als je website als externe link staat toegevoegd. Dit kun je uiteraard zelf doen door de Wikipedia-pagina te bewerken, maar zorg dan wel dat je een link naar een nuttige website hebt. Wil je bijvoorbeeld een externe link toevoegen op een Wikipedia-pagina over, ik noem maar wat, Duitse herders, zorg dan dat je een website hebt met veel meer informatie over Duitse herders dan op een Wikipedia-pagina toepasselijk is. Heb je daarentegen een website die informatief gezien beneden de maat is, verwacht dan dat er snel iemand langs zal komen om je link te verwijderen. Wat ook kan helpen is de Wikipedia-pagina zelf behoorlijk uit te breiden en dan vervolgens een externe link naar jouw website toe te voegen, zodat je niet overkomt als iemand die alleen maar snel wat extra mensen naar zijn website wil lokken. Het belangrijkste voor een blijvende link vanaf Wikipedia blijft echter een website die veel meer nuttige informatie biedt dan het artikel op Wikipedia zelf.

Maar nogmaals, dit is enkel voor aanvullend verkeer naar jou website vanaf Wikipedia. Voor SEO zal een link vanaf Wikipedia niet van enige invloed zijn.