kan je (mobiel) internetten in het vliegtuig?

bijvoorbeeld met een dongel ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
4.9K

Het beste antwoord

Hangt van de vliegmaatschappij af.

Op z’n vroegst in de eerste helft van 2011 kunnen consumenten die gebruik maken van een van de 109 vliegtuigen van Singapore Airlines, internetten via wifi of telefoontjes plegen en sms'en tijdens vluchten.

Southwest Airlines zal de toegang tot internet via een satelliet verschaffen terwijl American Airlines de verbinding via 92 zendmasten op Amerikaanse bodem tot stand wil brengen.

Southwest wil in de zomer starten met tests in vier toestellen, American Airlines heeft al vijftien vliegtuigen uitgerust met de techniek om het internetten op grote hoogte mogelijk

Als alles werkt kunnen reizigers, waarschijnlijk tegen een vergoeding, aan boord gebruik maken van draadloos internet.

Tot nu toe is dat alleen nog maar toegestaan in Europa, in de VS werd vorig jaar nog besloten daar van af te zien. Na drie jaar testen besloten de autoriteiten daar dat het onvoldoende duidelijk was wat de gevolgen van gsm-gebruik op de systemen in een vliegtuig waren.

Vorige week kondigde luchtvaartmaatschappij AirTran aan dat het Wi-Fi gaat installeren in alle 50 vliegtuigen uit de vloot. De eerste testvlucht was een succes. De Amerikaanse luchtvaartindustrie is verwikkeld in een ratrace om luchtinternet. Het slechte nieuws: de dienst doet het niet boven de oceaan en gaat veel geld kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik kon me herinneren hier iets over gelezen te hebben dat dat tegenwoordig wel mogelijk moet zijn. Maar bij de KLM in ieder geval niet.

Mag ik aan boord van KLM-vluchten mijn mobiele telefoon gebruiken?
Het gebruik van persoonlijke mobiele telefoons aan boord is aan beperkingen onderhevig
U mag uw eigen mobiele telefoon aan boord gebruiken als het vliegtuig geparkeerd staat en ten minste één deur geopend is. Daarnaast kan de gezagvoerder tijdens langdurige vertragingen op de grond toestemming geven voor het gebruik van mobiele telefoons, ook al zijn de deuren dan gesloten.
12 jaar geleden
Met een dommel etc zou ik het niet weten. Maar ik zat een x in een vliegtuig (amerika) waar je kon internetten voor zoveel geld per minuut kwartier ofso. Maar dat moest je dan betalen met je creditcard, dus dan zou het we'll kunnen