Ik wil de internetsite van mijn club gaan onderhouden. Ik heb daar helemaal geen ervaring mee. Is het makkelijk te leren, en is daar een cursus voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een echt goeie site wil, zoals goeievraag, dan zul je daar wel een aantal jaren voor naar school moeten gaan... Maar er zijn ook genoeg hulp programma's die eigenlijk alles voor je doen, waardoor je niets met code te maken hebt. Ik weet niet precies wat je op de site wil plaatsen... Als het alleen gaat om mensen te informeren, dan is een simpele WYSIWYG (what you see is what you get) editor genoeg. Als je wil dat mensen er berichten achter kunnen laten etc, dan zul je een database nodig hebben, plus de bijbehorende code aan de server-side. Dat zal een hoop meer werk opleveren. En je zult natuurlijk een webserver moeten hosten. Dit kan al voor een paar tientjes per jaar, en is vrij gemakkelijk.

Antwoorden (2)

Ligt eraan hoe de site van jouw club wordt bijgehouden, met een CMS (content management systeem) of direct vanuit de code...

Als de site direct vanuit de code wordt bijgehouden raad ik de volgende site aan:

http://www.w3schools.com/

Daar vind je tutorials voor o.a. html, css, php, javascript etc.

Als het een content management systeem is (bv. Joomla!) moet je even op de site van dat specifieke CMS kijken of er een handleiding beschikbaar is, maar meestal is er wel uit te komen met zo'n systeem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook een wysiwyg we builder gebruiken dit is letterlijk drag & drop in het Nederlands slepen en plakken. Je hebt hier geen kennis van html voor nodig. Je hoeft dus ook geen cursussen te volgen. Een aanrader is Kompozer. Dit is een o.à Nederlandse zo'n web builder en ook helemaal gratis.