is het mogelijk om zelf een www te maken?

is het mogelijk om zelf een www te maken? Dus ook met servers en websites? Zo ja hoe? Het hoeft niet per se world wide te zijn hoor.

Toegevoegd na 6 minuten:
Maar hoe moet dat dan? Ik weet wel met servers enzo maar hoe moet je dat instellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Cryofiel
12 jaar geleden
Wat bedoel je met "een www"? Bedoel je dat je een website wilt maken die onder een eigen domeinnaam te bereiken is? Dus www.melle852.nl of zo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee zelf op mijn eigen netwerk een soort world wide web
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet veel anders als een intranet. Dus wel een eigen server (Apache, IIS, etc) met verschillende websites erop, die je alleen vanuit je eigen netwerk kan benaderen.

Het beste antwoord

De makkelijkste manier is door 2 pc's aan een router te koppelen, zonder dat die router aan het "echte" www gekoppeld is.

De 2 pc's vormen dan een LAN (local area network), en niets houdt je tegen om op die PC's dan ook webservers te installeren, mailservers, en noem maar op.

Dan kun je op de ene PC naar de andere PC surven, of mailtjes naar elkaar sturen.

Heel omslachtig en onzinnig, maar het kan wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is ook de bedoeling om het te doen omdat: "het kan."

Andere antwoorden (1)

Als het niet World Wide hoeft te zijn, is het geen WWW.

Je kunt wel met een server een eigen intranet maken, zo heet dat dan, dat is in principe hetzelfde. Het is dan in het klein, en alleen op je eigen netwerk.