SPOED! wat is de html code van een formulier met mailto zonder dat je outlook express opent?

ik heb een formulier nodig met mailto zonder dat je outlook express o.i.d. opent. weet iemand de html code?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

een formulier met mailto erin zort dat jouw computer de "standaard email client" opent als iemand het formulier verstuurt.
Welke client dat is hangt dus af van welke de gebruiker heeft ingesteld als zijn standaard email client. In jouw geval is dat Outlook Express.

Dus als je mailto gebruikt zal er altijd een email programma geopend worden bij het verzenden van het formulier.

Je kunt ook de server een mail laten versturen, maar dan zul je een serverside scriptingtaal moeten gebruiken, zoals php of asp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, zo simpel is het niet.
Dat ligt er weer puur aan wat voor mail daemon's er op je server draaien. Áls die er uberhaupt al op draaien. mail daemon's zijn processen die continu draaien op een server die zorgen voor uitgaande mail.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is in ieder geval niet mogelijk om het hard in de html code te plaatsen (zoals met Javascript). ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee. want html en javascript zijn clientside. Dwz, ze worden gedownload en in de browser op de lokale computer pas uitgevoerd.
Als html of javascript de mail zou sturen zou die dus dat met de thuiscomputer moeten doen.
Daar heeft de site dan weer een mailclient (outlook express) voor nodig. De enige manier om vanaf de server waar de website op draait een mail te sturen is met een serverside script.
Dit kun je het beste met php in je html sacript doen.Ik gheb wel de code , maar is een hoop aanpassen. Ga naar w3schools.com en dan naar php.(is niet moeilijk)
Klik dan op mail en je kunt daar iedereen en jezelf emailen.
code is: mail(to,subject,message,headers,parameters)
en zelf in te vullen tussen de php parameters, dus aangeven dat het php is:
Ps:

Toegevoegd na 1 minuut:
het beste is zoals je ook kunt zien bij deze site om een form er van te maken....

Toegevoegd na 56 minuten:
"maak overigens van je code file een php extensie, dus blabla.php anders werkt t niet.