Hoe kan ik een website hosten?

Hoe kan ik van mijn ouwe computer een webserver maken die ook echt toegankelijk is vanaf het internet? Ik wil er dan een website van mezelf opzetten ik weet wel dat dat met wamp moet enzo maar welke poorten moet ik openzetten en hoe moet dat? enz.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Zet het ip adres van je computer op een reeks die in jouw netwerk voor kan komen (het liefst buiten het bereik van je dhcp in de router, dan word het adres niet opnieuw uitgedeeld).

Installeer vervolgens een tool of besturingssysteem op je computer om websites te kunnen hosten (denk aan windows server 2008 met allemaal add-ons zoals php en mysql)
Je kan hier ook XAMPP voor gebruiken:

http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

als dat gedaan is portforward je in je router poort 80 naar het ip adres dat je aan de computer heb gegeven. Vanaf dat moment kan je via het ip adres van jou thuis de website bereiken, of een internetadres aanvragen bij een service daarvoor.

Zorg er altijd voor dat je de ip gegevens goed instelt, als je dit niet doet kan jouw computer niet in je netwerk functioneren (geen internet, geen dataverbinding mogelijk met andere computers)

Toegevoegd na 4 minuten:
Het portforwarden verschilt per router, je moet ten eerste gewoon het ip adres van je router intypen in de browser, dan kom je op de webinterface van je router.

Als je hebt gevonden waar je het kan instellen zet je poort 80, tcp (tcp is een precieze dataoverdracht, voor bv. websites. udp is een snellere, minder precieze dataoverdracht, handig voor bv data versturen tijdens het online gamen)

Toegevoegd na 5 minuten:
sorry, ik had mijn bewerking niet nagelezen, je zet poort 80 tcp open naar het ip adres van je computer.