Hoe kan ik zwakke WLAN-internetverbinding verbeteren, als ik vermoed dat ik aan de grens van "instraling" zit ?

Hoe kan ik het zgn. klapperen van de verbinding opheffen of verminderen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (7)

Kijk eens naar de Router, is die misschien verouderd? Anders kun je een nieuwe kopen. Of de ontvanger.
Het kan ook liggen aan de afstand tussen de PC en de Router.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorgen dat de router zo hoog mogelijk staat en uit de buurt van elektronische apparaten en zeker niet in de meterkast.
Of een nieuwe betere router kopen, deze komt ruim 50 meter ver;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bovenstaande opties kan je inderdaad goed gebruiken. Een andere optie is een repeater kopen, die leg je ergens tussenin je computer en je modem en die zendt het signaal uit naar jou. Kleinere afstand tussen jou en laptop = betere ontvangst. Je kan ook de pc of laptopverplaatsen. Of de modem natuurlijk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je nog zo'n mooie router hebt met een losse antenne, dan kun je er een betere antenne opzetten, die kun je ook draaien zodat je op de plek waar je werkt het beste bereik hebt. Optie van repeater is al genoemd, maar je kunt ook je router verplaatsen naar een meer centrale plek in huis, of een tweede router plaatsen die je dan wel met een kabel aan de eerste router verbindt Je kunt hiervoor ook een accespoint nemen. Het hoeft niet allemaal supermodern spul te zijn als je niet veel hoeft te downloaden, met een wat oudere router haal je toch wel snel de 10 mbit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is nog een andere optie. Het kan namelijk zo zijn dat er mensen in je omgeving wonen met een router die op hetzelfde kanaal uitzendt als jouw eigen router. 1 of 2 of zelfs 3 routers op hetzelfde kanaal is geen probleem, maar steeds meer mensen leggen thuis draadloze netwerken aan waardoor steeds meer routers op hetzelfde kanaal uitzenden. Op het Internet zijn allerlei gratis hulpprogramma's die kunnen laten zien op welke kanalen de routers van je buren hun signaal uitzenden. Het is dus nuttig om eerst even uit te zoeken of je routersignaal beter wordt als je het uitzendkanaal van je eigen router wijzigt. Scheelt misschien een hoop geld!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorgen dat je Wlan apparaat dichter in de buurt van de router komt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aluminiumfolie werkt ook.
Maak een soort schotel achter de antenne.