Ik heb bestanden die ik ergens wil uploaden, waarna anderen betalen en die dan weer kunnen downloaden. Welke website is daar geschikt voor?

Het idee is; 'pay-per-download'

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Kimath
12 jaar geleden
Heb je wel de rechten voor die bestanden? Anders is het niet toegestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om wat voor soort bestanden gaat het dan ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ook benieuwd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat nog veel belangrijker is dat de bestanden of voor maar een persoon interessant is of met drm beveiligd is anders kopieert de eerste koper gewoon het bestand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat voorkom je toch niet. Ik verkoop zelf patronen (als PDF-bestanden) via onder andere Etsy en Ravelry, en dat werkt uitstekend. Natuurlijk duikt er wel eens een illegale kopie op, maarja, dat is vechten tegen de bierkaai om daar tegen op te (willen) treden.

Antwoorden (1)

Je kan een webshop template pakken (http://www.sourcecodeonline.com/list?q=webshop_template) en dit aanpassen zodat je na betaling in het user account een recht aanvinkt voor downloaden. Dat is waarschijnlijk de snleste optie (Tenzij je een software webwinkel pakket kan vinden)