hoe moet je een formulier met een automatisch antwoord en mailto (html code) maken?

Toegevoegd na 1 minuut:
(3 vakken: naam-wachtwoord-email)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik weet niet wat je met automatisch antwoord gebruikt,
maar als je bedoelt met mailto, dat er een mailtje verstuurd wordt zodra het formulier is ingevuld, dan moet je in de ACTION property van de FORM tag zetten.

Zo dus:

naam:
wachtwoord:
email:

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het formulier maak je met een html-editor, bijv. Dreamweaver. Of desnoods Word.

De verwerking van de variabelen ("vakken") word geregeld door een script op de webserver, bijv.formmail.php.

Deze roep je op in het formulier met "action="

Beschik je over Frontpage en ondersteund je hostingprovider de "Frontpage extenties", dan kun je e.e.a. (zonder scripts van derden) maken met Frontpage.

NB
Google op "html formulier", en dan vind je genoeg voorbeelden. Ook op Goeievraag komt dit onderwerp regelmatig aan de orde.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het versturen van wachtwoorden (zoals je aangeeft) op deze manier is niet aan te raden.