Het echte nut van GooglePlus is geld genereren voor google.

Google heeft de laatste jaren in Facebook een opkomende grote concurrent op het gebied van zoeken.

Facebook heeft afgelopen jaar zijn zoekfunctie behoorlijk uitgebreid. Bij een zoektocht via Facebook worden ook resultaten van buiten het eigen netwerk getoond, inclusief bijbehorende adverteerders.

http://www.zdnet.be/news/113997/facebook-verbetert-zoekfunctie/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Google wil concurreren met Facebook door je meer privacy te geven en je je vrienden te laten indelen in groepjes (circles) waaraan je bepaalde dingen wel of niet laat zien.

Ook kunnen ze deze sociale activiteiten gebruiken om je meer relevante zoekresultaten te leveren wanneer je Googlet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google+ is het sociale netwerk van Google die de grote concurrent van Facebook zou moeten worden.

Google+ onderscheidt zich doordat het gebruikers informatie heel eenvoudig met bepaalde groepen mensen laat delen, bijvoorbeeld babyfoto’s alleen met familie.

Daarnaast stelt Google het belang van privacy hoog in het vaandel te hebben. Het profiel is vrij eenvoudig en uitgebreid aan te passen naar de privacywensen van de gebruiker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan met facebook ook hoor!
Het nut van Googleplus is om alle diensten van Google te gaan combineren tot één groot sociaal netwerk.

Ze beginnen nu eerst met een profiel en met circels en streams en photo's. Later komen er video's bij en blogs etc.

Zo wordt het één geheel zodat de meeste mensen nog meer tijd gaan doorbrengen op websites van Google.

Hoe meer tijd er wordt doorgebracht, hoe beter voor de advertentie inkomsten.