Nieuwe provider komt straks alles aansluiten. Nu sta ik voor de keuze: Draadloos of bedraad ?

Ik heb diverse pc's in huis. Is het handig de hoofd pc bedraad aan te sluiten of zou het qua snelheid niet veel uitmaken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ja ik zou er altijd voor kiezen de hoofd PC bedraad aan te sluiten. Sowieso kan je dan de altijd de router configureren. Ook moet je voor desktops meestal een extra dongle gaan halen. Als je heel snel internet hebt kan wifi de beperkende factor worden. Als je online gamed is een bedraad netwerk ook aan te raden.

Toegevoegd na 59 seconden:
gamed=gamet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, prima antwoord, is weinig aan toe te voegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, 't is wel een beetje appelen en peren vergelijken zo. Als je echt een vergelijking wilt maken, moet je natuurlijk wel met bedraad en draadloos bij dezelfde aanbieder vergelijken.

Andere antwoorden (7)

Qua snelheid mag dat niks uitmaken. Let er wel op dat de router sterk genoeg is om bv ook boven een pc aan te sluiten en voor het aantal pc's. wij hadden namelijk vroeger niet zo'n sterke en wanneer we met 3 op internet zaten kon het zijn dat er iemand trager internet had dan anders.
Ook moet je bij een draadloos internet een wachtwoord erop zetten zodat niet heel de buurt mee profiteert van jou internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt vaak wel uit: draadloos kan veel langzamer zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik merk er weinig van (heb maar 1 pc, en soms sluit ik mijn laptop uit het stenen tijdperk erop aan) en op mijn telefoon zit ik ook te internetten, op de WII heb ik internet en het is nog steeds allemaal even snel, dus t maakt geen flaus aus... Ligt dus aan je router en hoe oud die computer is :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als 't signaal niet sterk genoeg is, kan draadloos inderdaad erg traag worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pak die laptop maar eens op en ga maar lopen, zorg dat er meerdere betonnen wanden tussen zitten of gewoon een hoop meters, het wordt vanzelf langzamer. Lag/ping is sowieso bijna altijd hoger met Wi-Fi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad @ Tomaat
Zoals U het suggereert is inderdaad de beste optie. U geeft nergens aan,wat er op de andere pc's wordt gedaan,dus wat is het probleem,om een dongel aan te schaffen ? Afhankelijk van de up en download,zou er onder optimale omstandigheden nooit sprake mogen zijn van computer A is snel,computer B is ietsje langzamer etc. Draadloos is toch echt de toekomst van Internet. IK heb het dan nog geen eens gehad over de nieuwe generatie Tv's,draadloze (media)streamers etc,welke ook op het draadloze netwerk kunnen worden toegevoegd. Bedrade netwerken functioneren ook minder als het bedrade gedeelte een bepaalde lengte heeft. De router kan altijd eenvoudiger worden verplaatst-indien gewenst.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een draad is over het algemeen altijd sneller (NOOIT langzamer). dit gezien er bij draadloos nog een extra kast tussen moet komen, meer componenten betekend meer vertraging van het signaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben de desktop PC gewoon met een kabel aangesloten en we hebben 3 laptops die over een draadloze router werken. Het valt idd op dat de desktop iets sneller is. Voor het geval dat een laptop op de slaapkamer boven gebruikt wordt heb ik daarheen een kabeltje gelegd, omdat de router, die beneden staat, daar niet altijd goed werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord vanuit de praktijk.
altijd minstens 1 pc bedraad.. en je router dusdanig instellen dat je niet bij de instellingen kan via draadloos..

ook is het zaak rekening te houden met de buren, veel draadloze netwerken in de buurt (lees flat met buren..) kan voor zwakkere signalen zorgen.

ook privacy is in de orde.. ik heb nog nooit gehoord dat iemand voor de deur met een laptop in een lan-kabel inbrak.. wifi ander verhaal..

ik geloof heilig in mijn bekabelde netwerk, ik heb zelfs een kabel naar de bank voor de laptop, misschien ouderwets, maar werkt ALTIJD en niemand kan erop inbreken zonder fysiek bij mij in de woonkamer aanwezig te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als alles via draadloos (WiFi) optimaal zou zijn maakt het geen verschil, maar helaas is dat meestal niet zo.
Het begint al met het type WiFi router, dat moet een N type zijn met minstens 2 antennes.
Maar het beste is inderdaad om de hoofd computer met een goede kabel (minstens CAT5) aan te sluiten, dan heb je altijd een goede verbinding.
Daarna moet je een goede plek kiezen voor de WiFi router zodat je overal in huis verbinding hebt, meestal is hoe hoger hoe beter en zeker niet in de meterkast!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit veiligheidsoogpunt, snelheid en gezondheid altijd voor bedraad kiezen. Tenmiste dat is mijn advies nu ik al een anderhalf jaar niet meer tegen de straling kan van alles dat draadloos is. Laat het zover met jou (en je gezin) niet komen, beperk de mate van stralingsblootstelling in ieder geval thuis, waar je het zelf voor het zeggen hebt. Aan de hoeveelheid straling waar je buiten tegen aanloopt is immers weinig te doen.

Wil je meer informatie over wat de digitaal gepulste straling onze gezondheid aandoet, kijk eens op stopumts.nl en dan even bij de honderden ervaringsverhalen. Of op stichtingEHS bij symptomen vind je wat je jezelf aan ellende allemaal kunt besparen door voor bedraad te kiezen.