Mijn ip-addres blijft constant veranderen, hoe voorkom ik dit?

Ik host een server op het bekende spelletje Minecraft, maar het is erg lastig als je ip constant blijft veranderen. We doen nooit router reset en ik maak ook niet gebruik van een ip-changer. Het gaat om de laatste letter van mijn ip addres. Dus bijv. van ***.***.*.1 naar ***.***.*.5

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een ip adres bestaat uit cijfers, niet uit letters.

Antwoorden (2)

Als je je router altijd aan hebt staan, dan krijgt je router in principe geen nieuw ip-adres, tenzij je heb reset. En zelfs dan krijg je meestal je oude ip-adres weer terug.
Ik vermoed dat je het eigenlijk over je interne ip-adres hebt (192.168.*.* bijvoorbeeld). Die kan wel iedere keer veranderen als je je computer uit en aanzet.
Je kunt dit voorkomen door de netwerkadapter van je computer een vast ip-adres te geven, en de DHCP-server van je router zo in te stellen, dat hij alleen nummers hoger dan je vaste ip uitdeelt.
Bijvoorbeeld: je zet je computer vast op 192.168.0.1, en stelt de DHCP in dat hij nummers uitdeelt vanaf 192.168.0.2
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet slim als je DHCP gebruikt en je legt je ip vast om dan 192.168.0.1 bijvoorbeeld te gebruiken.
Als het klopt wat jij zegt en het ligt eraan dat zijn internet ip adres veranderd betekend dat er meerdere apparaten op het netwerk aan en uit gaan, anders zou je router je iedere keer hetzelfde ip adres geven.
Met als gevolg dat als jij het ip 192.168.0.1 vastlegt in je pc, een ander apparaat misschien online komt als je pc uit staat. de DHCP server weet dan niet dat jij 192.168.0.1 ingesteld hebt en zal die gewoon uitdelen. Met als gevolg dat wanneer jij je pc aanzet er een ip conflict onstaat en een of allebij de apparaten geen verbinding meer hebben. Met andere woorden, het kan dat je je ip vast instelt in je computer maar gebruik dan niet 192.168.0.1 maar bijvoorbeeld 192.168.0.10 om te voorkomen dat er ip conflicten ontstaan op het interne netwerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*interne ip adres moest dat zijn btw :)
Je kan je ip van dynamisch naar statisch omzetten. (van beweging naar vast) ik weet niet precies hoe, sorry hiervoor, maar typ eens in op Google: "ip statisch maken"

Daar staan perfecte stappenplannen uitgelegd! Succes