blog onderwerpen: hoe breng ik het leuk over?

Hallo,

ik heb al dingen wat ik leuk vind en waar ik over kan schrijven, maar hoe breng ik dat interessant?

Mijn interesses zijn:

dieren/natuur
koken (met ingrediënten uit de moestuin)
schrijven
fotograferen
boeken/films/muziek

Over deze onderwerpen zijn al best veel geschreven, maar hoe kan ik het brengen zodat mensen er interesse in krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Zorg allereerst dat je er zelf plezier in hebt. Gebruik trefwoorden en/of 'tags' bij je posts, dus als je een stuk over een recept met X schrijft, dan gebruik je de tags 'recept', 'x', enzovoorts - dat zorgt ervoor dat mensen jouw stukjes makkelijker kunnen vinden.
Zorg dat vrienden het adres van je blog weten.
Zelf lees ik het liefst logs waar ik zelf ook op kan reageren.
Als je van fotograferen houdt, heb je vast wel een camera: des te beter, dan kun je zelf foto's maken voor bij je log, dat maakt het veel interessanter.
In het begin zul je weinig lezers hebben, maar als je leuk schrijft en interessante onderwerpen hebt, worden dat er steeds meer.
Zet op plekken waar dat niet hinderlijk is, ook het adres van je log neer (dus niet als je bijvoorbeeld hier een antwoord geeft, want dan slaat het nergens op, maar misschien wel als 'ondertekening' bij een forum of bij een mailaccount).
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dingen schrijven die mensen nog niet wisten, dan komen ze wel terug op je blog. Geen informatiedatabase, daar hebben we wikipedia al voor. gewoon leuke, verrassende nieuwtjes.
wat betreft het koken; lekkere recepten, handige tips (wat te doen als je geen ei meer in huis hebt?), foto's van zelfgemaakt voedsel.
schrijf op een leuke manier! dus niet; toen deed ik dit. toen deed ik dat. breng het wat vrolijker en afwisselender over; nadat ik dat had gedaan, ben ik dit gaan doen, wat mij erg beviel! Als mensen het enthousiasme in je blog lezen, vinden ze dat vrijwel altijd leuk, en komen ze terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak het zoiezo opvallend! Gebruik kleurtjes e.d. Maar ook weer niet te opvallend!