Hoe komt het dat als ik soms verbinding maak met onbeveiligd wifi dat er dan nog steeds geen internet heb terwijl er wel die streepjes van wifi staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Die streepjes geven alleen maar aan hoe goed je verbinding of ontvangst is met de WiFi router (of acces point). Als die WiFi router vervolgens geen verbinding kan maken met het internet, kun je dus ook niet op internet met je computer/telefoon, terwijl je wel verbinding hebt met de router.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht namelijk dat je met wifi altijd internet heb maar als ik ergens ben en ik zie onbeveiligt wifi dab heb ik soms alsnog geen internet maar wel wifi verbinding
Sommige WIFI-netwerken worden alleen lokaal gebruikt.
Een voorbeeld dat ik uit mijn werk ken is de WIFI verbinding die een geluidstechnicus kan gebruiken om bij het inregelen van een geluidssysteem van een theater het digitale mengpaneel vanaf alle plekken in de zaal te bedienen met een iPad.
De verbinding met internet is daar niet nodig bij, alleen een draadloze router en een tablet met een geschikt remote desk programma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat er op die WiFi router een andere beveiliging aanstaat, vaak is dat een MAC filter en dan kan je dus wel verbinding met die router maken, maar niet met Internet