http://www.cdfreaks.com/software/
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
jij als persoon niet.
maar overheden wel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja de dns-server die bij thuisgebruikers vaak in de router zit ingebouwd kan dit omzetten naar de bijbehorende computernaam
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
of als het om een computer buiten jouw netwerk gaat zal de dns-server van de desbetreffende provider geraadpleegt moeten worden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit neigt naar computervredebreuk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Soms. Als er een domeinnaam geregistreerd staat met dat ip-adres, dan moet daar ook een adres aan verbonden zijn. Dit hoeft echter niet altijd te kloppen.

In het algemeen zal een ISP altijd het adres weten van zijn gebruikers, en weten welk ip-adres aan welke gebruiker is uitgegeven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een internet provider koppelt jouw pc middels een IP-adres (die binnen de range van de provider valt) aan het Wereld Wijde Web. De provider heeft in principe altijd de adresgegevens van alle klanten. Het internet-signaal moet namelijk ook op je adres binnenkomen.

Of je achter het adres kunt komen, is normaliter niet mogelijk (tenzij je bij zo'n provider werkt). Deze informatie is privacy gevoelig en mag van de wetgever niet zomaar weggegeven of doorverkocht worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is op dit moment software om je positie (ongeveer) te bepalen mbv je ip-adres. Een voorbeeld staat hieronder in de bron.

Om de precieze locatie te achterhalen zal de internet provider geraadpleegd moeten worden, omdat deze de ip-adressen uitdeelt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laten we in hemelsnaam hopen van niet....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan zien uit welke plaats of welk gebied het ip-adres komt. Meer niet.
Jouw ip-adres is wel bekend bij jouw host, en zij hebben jouw adres.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het IP "IS" het adres!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het kan wel, maar pas bij pure noodzaak...als bijvoorbeeld kinderpornogebruikers enzo...
overheid kan dat wel, hebben daar ook samen met internetproviders een systeem voor.

zelf kun je het niet, tenzij je gaat hacken ofzo...in een systeem van een provider want daar worden ip-adressen gekoppeld aan gegevens van personen die internet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als een desbetreffende persoon met jou verbonden is. Kun je in (windows) cmd de command 'netstat -an' gebruiken.

Doormiddel van de service en zijn gebruikte poorten waarmee je verbonden bent met de desbetreffende persoon kun je zien wie welk IP-Adres is.

Het is verstandig om dit bij te houden + de locaties van de apparaten van de personen die met jou verbonden zijn. Zo voorkom je dat er misbruik wordt gemaakt van jouw computer. :-)

Je kunt ook het programmaatje cports gebruiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kan.
Als particulier kan je niet veel verder komen dan de eigenaar van het IP-adres achterhalen en zo bij de provider uit komen. De provider echter houdt wel degelijk bij wie wanneer van welk IP gebruikt maakt dus opsporings instanties kunnen dar eventueel zeker bij (al zijn providers heel erg beschermend naar die gegevens toe) en iemand die de systemen van de provider kraakt kan in theori ook achter die informatie komen.
In de praktijk echter is het niet echt zinnig om een IP-adres te gebruiken om een gebruiker te achterhalen daar die genen die echt iets serieus te verbergen hebben vaak gebruik maken van een open proxy om hun eigenlijk IP te verbergen. Dat maakt ze vrijwel onmogelijk om op te sporen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het adres van een computer is een IP-adres. Een IP-adres hoort thuis bij een provider en iedereen kan opvragen welke provider bij een IP-adres hoort. Inderdaad kun je ook via internet zien in welk gebied een ip-adres zich vermoedelijk bevindt, maar dit is lang niet altijd even nauwkeurig. Als je achter het adres van de tenaamgestelde wilt komen (in het geval van een strafrechtelijk onderzoek), zul je een vordering van de officier van justitie moeten indienen bij de provider, op basis van het Wetboek van Strafvordering (art. 126nd).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, als particulier kun je het IP-adres natrekken op de website van de organisatie die IP-adressen uitgeeft, in Europa is dat RIPE. Je ziet dan aan welk bedrijf het adres is uitgegeven. Het kan een vast IP-adres zijn, bv van een bibliotheek of internetcafe, of een IP-adres wat bij een ISP (provider) in gebruik is.
Een opsporingsambtenaar kan bij vermoeden van een misdrijf de ISP vragen om de tenaamstelling van het IP-adres, op grond van artikel 126na van het Wetboek van Strafvordering. Een particulier kan dat niet. Hij kan wel gaan zoeken op het internet op het IP-adres om te kijken of het ergens wordt genoemd. Met een traceroute kun je ongeveer nagaan waar het adres in gebruik is (meestal wordt er wel een regio uit duidelijk) en er zijn IP-locatiedienst die een nauwkeuriger gok doen. Met een poortscan kun je nagaan welke diensten worden aangebodenop het adres.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
via het ipadres niet, met het ip adres kun je wel andere informatie bemachtigen die die eventueel herleidt naar een woonadres.
het vergt alleen tijd, beetje kennis van bepaalde aplicaties, linux en enige cisco kennis.

ik weet niet zo goed wat je intenties zijn maar ik denk niet dat je hier enige informatie zult krijgen die je daarmee verder helpt

mvg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vaak niet, want bij veel computers verandert het ip-adres en het is ook niet echt uniek.