Internet in het buitenland. Hoe pak ik dat het beste aan?

Vanaf januari volgend jaar ga ik een half jaar studeren in Oslo (de hoofdstad van Noorwegen, mocht u dat vergeten zijn). Het is natuurlijk buitengewoon handig als ik daar ook van het internet gebruik zou kunnen maken middels mijn eigen laptop. Hoe pak ik dit het beste aan? Kan ik al hier, in Nederland, een provider + dongle in de arm sluiten of kan ik het beste ter plekke, in Noorwegen, een internetabonnement aangaan?
Uw advies is van harte welkom!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Super vet dat je daar gaat studeren! Ik zou van te vooren niks regelen. Het is een grote stad en daar is meer dan gemoeg internet. Vaak kun je op school gratis internetten en misschien heb je ook wel internet op je huidige verblijf plaats. Als je een abbonement neemt zit je er vaak een jaar aan vast. Je kunt natuurlijk ook naar ineternet cafe's gaan of plekken in de stad waar gratis internet is(vaak in cafe's). Misschien kun je lid worden van een bibliotheek, daar kun je vaak ook gratis op internet. Ik zou zelf persoonlijk geen abbonement afsluiten. Ik reis de hele wereld over met me laptop en het is me altijd gelukt om internet te vinden. Wellicht kun je bij aankomst ook je nieuwe studiegenoten o, raad vragen wat hun nou doen, dan heb je gelijk iets om over te praten. Geniet er van en misschien een goeie tip als je van feesten houd, neem met een vriend de ''party'' boot naar Stockholm, Zweden waar je belastingvrij kunt drinken, een groot feest gegarandeerd..!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het laatste. Voor mobiele telefoon ook.
Gewoon ter plekke regelen.
(ik zou trouwens niet weten hier je in nederland een noors UMTS abonnement zou moeten aanschaffen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon ter plekke regelen
vraag is alleen of je een jaar abbo moet aangaan
Wellicht kun je iets regelen op je verblijfadres ?
dat iemand anders het abbo overneemt
capthavoc