met twee laptops tegelijkertijd op hetzelfde draadloze netwerk?

ik heb een nieuwe laptop gekocht omdat ik deze nodig had voor school.
Nu hebben we thuis nog een andere laptop, en wanneer deze online gaat terwijl ik met mijne ook online ben, dan word mijn laptop van het netwerk afgegooid.
hierna kan ik wel weer verbinding maken maar ik kom niet op internet terwijl er wel verbinding is.

We maken gebruik van draadloos internet van Kpn, en hebben een experiabox.

Het zou heel handig zijn als ik gewoon met behulp van internet mijn huiswerk kan maken terwijl anderen ook nog gebruik kunnen maken van het internet.

hoe zorg ik dat dit kan?

graag een gemakkelijke stap voor stap uitleg Aub

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Antwoorden (3)

Lijkt erop dat ze beide op het zelfde IP adres werken, maak die eens staties (dus iedere computer zijn eigen adres) en dan moet het werken lijkt mij, op die mannier kun je dik tweehonderd laptops eraan hangen, wordt alleen een beetje traag (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou je misschien kunnen uitleggen hoe dit moet? ik werk op 1 laptop met vista en met de ander op windows 7, en kan er echt geen touw meer aanvast knopen :S
De instellingen van het netwerk van beide pc's moet op automatisch staan. Kijk hier: Dan met rechtermuisknop op Lanverbinding klikken en eigenschappen kiezen> Dan scrollen naar TCP/IP klik en kies voor eigenschappen Nu alles op automatisch zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden lijken in strijd met elkaar, maar beide zijn goed. Of je geeft statische IP adressen Of je zet alles op automatisch. In het laatste geval zal je ook in je router moeten nakijken of DHCP aanstaat anders kun je op de netwerkkaart wel aangeven dat hij automatisch een ip adres moet krijgen, maar dat gaat dan niet gebeuren.
In mijn optiek is een vast (statisch) ip adres het meest ideaal omdat je dan alles zelf in de hand hebt en er geen ip conflicten kunnen optreden.
Mocht je er niet uitkomen dan een pb zodat ik het stap voor stap kan uitleggen
Suc6