internet via mobiel, mag dat?

ok, i got a think going on here.
morgen/overmorgen ga ik verhuizen wat dus voor mij 1 grote nachtmerrie word want ik heb verlopig dan geen internet! :(

Anyway, ik vroeg me dus af..
ik heb de mogelijkheid om mijn internet vanaf mijn telefoon door te voeren naar mijn computer...
maar ik vraag me af, mag dit wel? En zo ja, zijn hier regels/wetten voor?

Toegevoegd na 8 uur:
ff extra info

mijn provider is Hi
en mijn telefoon is een HTC Desire Z

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook onbeperkt internet en op school gun ik mensen altijd internet en ik heb geen extra kosten met mijn iPhone..

Antwoorden (5)

Dit mag.
Of mobile internet snel genoeg is is een tweede;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jah wat is snel? Ik ken nog net zonder bufferen een filmpje kijken op youtube...
Ach thing is... het is mij ook meer om de heb... hoewel het wel fijner is om 120mbps te hebben dan maar 1 mbps ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar mobile pagina is wel 10 x kleiner dan gewone pagina
Mar is wel legaal;)
Ja en nee.
Je hebt bij de meeste providers van mobiele abonnementen een soort van data limiet.

Bij sommige mag je bijvoorbeeld niet meer dan 10x het gemiddelde gebruik van klanten overtreden. Je krijgt dan waarschuwingen.

Zoek het even op in je voorwaarden van je provider voor de zekerheid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die optie is prima,echter van de telefoon naar de pc kan een behoorlijke dure grap worden. Probeert U maar eens ergens iets te vinden over het onderwerp "tethering" Officieel is het voor iPhone dus verboden,maar providers doen er weinig of niks tegen en ondernemen - tot nog toe - geen stappen.

http://www.mobielinternetkiezen.nl/info-over-mobiel-internet/vormen/tethering/

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bovenstaande antwoorden zeggen dat het (waarschijnlijk) wel mag. Ik waarschuw je want dat is echt niet altijd zo! Er zijn enkele providers die hun klanten verbieden om hun telefoon op hun PC/laptop aan te sluiten om dan zo gebruik te maken van het mobiele internet. Daarvoor hebben ze de dongels in het leven geroepen. Ik weet dat Vodafone die regel heeft of heeft gehad, je kunt zulke dingen terugvinden op de website van je provider... Welke provider heb je? Dan probeer ik het voor je op te zoeken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is dus ook reden waarom ik het even vraag.
heb geen zin dat mijn telefoon straks afgesloten word door dit... ik dacht eigenlijk ook dat het eigenlijk overeen komt met het internet gedrag van een gewone telefoon.
bij twijfel (en een simlock vrije pc) haal een prepaid vodafone kaartje, en een 10tje beltegoed voor hun internet blox... risico: 17.50 (kaartje zelf kost 7.50)

Toegevoegd na 23 seconden:
simlock vrije telefoon natuurlijk, lekker wakker weer...