ik ben verhuist en wil de pc aansluiten op internet bij me vriend op zn kastje, heb verbinding maar kan geen websites bezoeken, wel msn..

als ik het wil oplossen krijg ik dit bericht `netwerk controle win xp, er kan geen internet verbinding via HTTP, HTTPS of FTP worden gemaakt, dit word mogelijk veroorzaakt door de instellingen van firewal. controlleer de instellingen van de firewal voor HTTP poort(80), HTTPS poort (443) en FTP poort (21)..

waar vind ik deze instellingen en hoe kan ik ze op de goede manier instellen?

pc is
win xp met sp3

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Als je de standaard Firewall gebruikt die bij XP wordt geleverd:

Als met rechtermuis klikt op je verbindingsicoon (rechtsonder), dan krijg je een snelmenu met daarin de keuze: instellingen van Windows Firewall wijzigen.

OF als je dat niet hebt via STARTbutton:

Start-instellingen-configuratiescherm-Windows Firewall

Toegevoegd na 13 minuten:
Je schrijft dat je de PC bij je vriend "aansluit op een kastje". Waarschijnlijk heeft je vriend een thuisnetwerk ?
Je vindt de instellingen in Firewall onder tabblad "geavanceerd" en dan kies je bovenaan "instellingen" voor de betreffende verbinding (genoemd in het lijstje)