Waarom komen er op P2000 niet altijd huisnummers te staan(zie beschrijving)

Ik snap dat er niet altijd een huisnummer nodig is(bv. als er iets op de weg is gebeurd) er staat dan vaak een herkenbare plaats of Ter Hoogte Van bij. Maar vaak staat er gewoon alleen de straat naam

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat dit met privacy te maken heeft. Als iedereen kan lezen dat op een bepaald adres iets gebeurd is, dan is het met de technieken van tegenwoordig wel erg eenvoudig om de naam van de persoon die daar woont te vinden. Dan komen de gegevens van die persoon zo'n beetje op straat te liggen...
Amadea
12 jaar geleden
De berichten op P2000 zijn bestemd voor de hulpdiensten die onderweg zijn (of gaan).
Deze berichten moeten liefst zo kort mogelijk zijn, dus zullen exacte huisnummers doorgaans alleen doorgegeven worden als de info echt nodig is.
Met privacy heeft het weinig te maken, een adres zonder naam erbij is geen privacy-gevoelige info.
In een telefoonboek is al meer te vinden.
Het P2000 systeem is niet geheim, je kunt de berichten op diverse sites en ook op normaal verkrijgbare "piepers" te lezen.
Het C2000 systeem daarentegen is het (spraak-)communicatie systeem van de politie.
Hierop worden wél vaak privacy gevoelige berichten uitgewisseld.
Deze berichten zijn dan ook goed gecodeerd en niet door iedereen te volgen.