Ik zie steeds vaker pay with a tweet voor bijkomen als je iets wilt downloaden en pdf ofzo, maar wat wint degene van de download hiermee?

Oke het word verspreid via twitter maar hij krijgt er geen geld voor. Of krijgt hij meer informatie via twitter?
Verdiend zo iemand er misschien toch geld aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

De gemiddelde twittergebruiker heeft 126 followers. Dat betekent dus dat er per download 126 mensen zijn die een link krijgen naar zijn e-book.

Stel dat maar 2% van iedereen op die link klikt, dan krijgt hij 2 á 3 downloaders per tweet, die dan ook weer een linkje plaatsen.

Pay with a tweet is dus een heel effectieve manier om je naam onder heel veel gebruikers bekend te maken. Als de maker van de e-book daarnaast een reclamedeal sluit voor bijvoorbeeld 1 advertentie op de twede pagina van zijn e-book, dan kan hem dat aardig wat centjes opleveren. (Omdat zoveel mensen zijn boek lezen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is het Reclame principe. Naamsbekendheid is belangerijk.