Ik heb mijn nieuwe computer (desktop) geinstalleerd maar heb nu het volgende probleem met mijn laptop.

Ik heb zelf een desktop en deze werkt prima. Maar de laptop die prima werkte geeft nu een melding als ik op het internet wil.

Verbinding wordt geblokkeerd door beveiligde instelling op deze computer.
Het volgende beleid moet mogelijk worden aangepast zodat windows een verbinding kan maken.
beleidsprovider: windows firewall
naam van filter: query uses

Ik heb het al geprobeerd zonder firewall, zonder resultaat.

Als ik naar de verbinding kijk, gaat het goed van de laptop naar de router, daarna naar het aardbolletje staat een rood kruis.
Ook geeft de laptop aan : lokale verbinding.

Wie kan mij helpen??
Alvast bedankt.
Willem 216

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.9K

Antwoorden (3)

Probeer allereerst het volgende:
Ga naar Start ->Configuratiescherm->Beveiligingscentrum ->selecteer Windows
Firewall ->
tabblad Geavanceerd en klik onderaan op dit tabblad op
"Standaardinstellingen"

Je kunt ook in dit scherm naast ICPM op de knop Instellingen klikken en de
instellingen aanpassen.
Wanneer je op een tekst klikt verschijnt onderop de beschrijving. Controleer
de instellingen onder tabblad Uitzonderingen.

Indien bovenstaande geen oplossing heeft geboden:

Ga naar Start -> Uitvoeren ->typ: cmd -> klik OK.
typ achter de prompT: netsh firewall ->druk enter.
Je ziet dan een aantal mogelijkheden waarmee je de firewall kunt
configureren!

De commando's kun je als volgt intypen: netsh firewall show ( =
instellingen van de firewall weergeven)
Of netsh firewall show opmode ( = operationele configuratie van de firewall
weergeven)

(bron : Internet + eigen kennis)

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Router opnieuw opstarten uitschakelen/wachten/inschakelen? Ik neem aan dat de laptop rechtstreeks met de router communiceert, dan zou de desktop niks uit moeten maken. Je kan ook een lokaal netwerk uitvoeren zodat er geen mogelijke problemen zijn met de desktop. Wat je aangeeft betekent wel een lokaal (in huis) netwerk maar geen verbinding naar buiten (internet). Die kan worden geblokkeerd door de router, hiervan kan je ook de firewall wijzigen. Ga hiervoor naar de handleiding van je router of google het model.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de router al diverse keren uitgeschakeld en ingeschakeld. Wat jij aan geeft, met lokaal? Ik wil wel graag op het internet met mijn laptop. Kan ik deze verbinding ook veranderen?
Hij heeft altijd normaal gewerkt. Ook gewoon op internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ je voor de tip van de firewall op de router. De meeste mensen weten niet dat er op een router ook een firewall zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord lijkt toch in de router te liggen. Je kan veel zaken veranderen als je inlogt. Oa kan je bepaalde computers mogelijk als vertrouwd aanduiden. Aan je laptop ligt het denk ik niet want dan zou je mogelijk ook lokaal geen contact hebben. Moeilijk om dat allemaal zo te bepalen, en mijn kennis is niet zo groot dat ik exact weet waar het probleem zit. Je zou terug kunnen gaan naar de basis, desktop afkoppelen, router herstarten (niet te snel altijd even wachten) en laptop werkend krijgen. Misschien zie je zo het probleem. Meer oplossingen heb ik niet. Suc6
Heb dit gehad op XP, dat was een hels karwei dat weet ik nog (5 jaar geleden ofzo). Wat bij mij alleen maar hielp was alles opnieuw installeren, dus het besturingssysteem zelf opnieuw installeren. Doe wel een schone installatie, dat houdt in dat je je harde schijf eerst moet formatteren voordat je aan iets nieuws begint.

Dit moet lukken.