kun je per ongeluk kinderporno downloaden?

Je leest wel eens in krantenberichten dat mensen die beschuldigd worden van kinderporno downloaden, dat ze het per ongeluk gedownload hebben, dat het tussen de andere porno zat. Kan dat inderdaad, dat je zonder die intenties toch kinderporno op je pc krijgt?

Toegevoegd na 43 seconden:
Moet zijn: "dat mensen die beschuldigd worden... beweren dat ze..."

Toegevoegd na 2 uur:
Ik zal mijn vraag nog wat nuanceren, want ik merk dat ik niet duidelijk genoeg was in mijn vraagstelling. Ik heb een hele goede vriend, die veel afbeeldingen downloadt. Per tienduizenden tegelijk. En hij zei, dat daar soms hele hoeveelheden kinderporno tussen de gewone porno zitten. Binnenkort ga ik een paar keer op zijn computer werken en ik vraag me af of mijn achterdocht terecht kan zijn... dat ik vermoed dat hij alvast aan het indekken is of zo... Of kan het inderdaad gebeuren dat van de 20.000 foto's in een batch, er 3.000 kinderporno zijn? Dat het dus niet meer te doen is om die eruit te vissen en weg te gooien. Klopt het dat kinderporno op die manier tussen gewone porno voor komt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
5.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat had ik ook! Ik was 5 ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, wist jij op je 5e al hoe je moest downloaden?
Knap, de meeste 5jarigen zouden de naam van de artiest nog niet eens kunnen intypen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had op mn 4de al een playstation. Niemabd thuis wist hoe hij werkte alleen ik xD
Ik sloot 'm ook zelf aan op de tv enzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen je 4 was? wow....

Het beste antwoord

Ik denk dat dat heel goed mogelijk is, ik heb zelf in torrents ook een keer dubieuze zaken aangetroffen, weliswaar geen kinderporno, maar wel andere zaken die mensen met een normaal verstand niet zal prikkelen (ik weiger de beeldende herinnering op te halen, haha)

Maar ik denk als het je toch gebeurt, dat je dan het beste DIRECT de boel kan verwijderen, en dat kun je dan ook het beste doen met 'SDelete'

Deze verwijderd de file, maar schrijft hem ook weer over, zodat er geen spoor meer van te vinden is.

Zou de overheid ook moeten doen met hun afgeschreven computers...

Toegevoegd na 53 minuten:
Ps. ligt eraan wat je vriend voor afbeeldingen download, indien het pornografisch is, dan is de kans uiteraard groter dat er wat in kan zitten.

Download hij het via een p2p programma, dan is de kans nog groter lijkt me, aangezien er bij deze programma's er geen beheerder is behalve de uploader zelf (daarom gebruik ik geen p2p voor muziek, virussen of trojans haal je vrij makkelijk binnen op deze manier)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Tuurlijk. Als je een file download met de titel "Lieve schaapjes in de lente" en het blijkt over iets heel anders te gaan....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
C+
het gebeurd weleens , als je bijv op torrens dowload kan er staan : een nieuwe film en als je die download krijg je per ongeluk kinderporno
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zoals eerder aangegeven, kan het heel goed dat je per ongeluk een filmpje binnenhaalt, of een paar foto's. En in sommige gevallen is het ook niet goed te zien of bepaalde beelden kinderen bevatten of niet.

MAAR je komt niet per ongeluk aan honderden films. Kinderporno wordt niet zomaar overal aangeboden, als je niet weet waar je naar zoekt zul je het ook nauwelijks zomaar tegen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het downloaden van kinderporno kan natuurlijk per ongeluk gaan. Als je een map hebt waar alleen kinderporno in staat valt dat natuurlijk wel erg op.
Ook is na te gaan of het plaatje of de film al bekeken is en als het dan nog op de computer staat kan dat nooit meer per ongeluk zij of ' ik wist het niet'.
Als het om een enkele film of plaatje gaat zal er niets aan de hand zijn. Als het om 10 tallen of meer gaat kan dat nooit meer per ongeluk gebeurd zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een pagina wordt weergegeven, dan zijn de plaatjes op die pagina eerst gedownload in een tijdelijke map op je computer.
Dit gebeurt met elke pagina en voordat je die pagina hebt gezien. Want er wordt eerst gedownload en dan pas weergegeven.

Zo kan je dus op een pagina terecht komen met 'ongewenste' afbeeldingen die dan ook al eerst op je computer zijn gedownload.