Waarom zie ik zo vaak halve pagina's op Teletekst via internet?

Zojuist even de inhoud van Nieuwsuur bekeken, en alweer kan ik alleen de 2e helft lezen. Is dit een fout bij Teletekst, of deugt er iets niet op mijn computer? Teletekst zonder de browser, en gewoon via WWW geeft precies dezelfde gammele resultaten. Iemand anders ook deze ervaring?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik ook wel es gehad, bij de voetbaluitslagen vaak

Het beste antwoord

Onderstaand mailtje aan de NOS gestuurd en daaronder het antwoord wat ik daarop ontvangen heb:

"Beste redactie,

Kunt u me vertellen hoe het komt dat ik weleens “halve” pagina’s zie, zowel op mijn tv als op mijn laptop?

Ik ben erg benieuwd of hier een verklaring voor is (en niet alleen ik, ook mensen in mijn omgeving hebben hier weleens last van)
Via internet doet dit euvel zich zowel voor in de Teletekstbrowser als via de website.

Hopende op een antwoord,

Met vriendelijke groet,

"Geachte heer,

Dank u voor uw e-mail. Uw klacht komt ons bekend voor.
Het probleem blijkt zich vooral voor te doen als Teletekst bekeken wordt op Nederland 1. De klacht is gemeld bij onze technische afdeling, die bezig is met het probleem en snel een oplossing hoopt te vinden. Onze tip is over te schakelen naar Nederland 2 of 3: daar is de kans op een ongestoorde ontvangst groter.
Excuus voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,

NOS Publieksvoorlichting"

Niet écht een antwoord van de NOS waar je veel aan hebt, maartoch... (Toen ik er tien jaar geleden zelf nog werkte speelde dit ook al, dus...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het zelfde verschijnsel doet zich ook wel eens op een gewone TV voor, maar niet elke TV is er gevoelig voor.
Mijn oude TV deed het wel eens een enkele keer, mijn nieuwe heb ik er nog niet op kunnen betrappen.

Wellicht wordt elke pagina in 2 blokken verzonden, soms val je dan na paginakeuze precies bij het begin van blok 2.
Je moet dan even de hele paginanummer cyclus afwachten en dan verschijnt de bovenste helft van de pagina ook.
Misschien heeft de software van de site die jij bezoekt hetzelfde euvel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Dank voor je antwoord. Wat je schrijft over het uitzenden in 2 blokken per pagina, is heel interessant. Als het werkelijk zo is, dat het in 2 blokken gebeurt, dan is dit een goede verklaring. Ik ben nog even aan het testen of het klopt, met de volgende cyclus afwachten. Tot nu toe zag ik nog geen halve pagina's dus ik weet het nog niet.
Maar de vraag is nog niet gesloten dus ik houd je op de hoogte! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
koosknip: zoiets moet het wel zijn ja.
Als dit vaker gebeurt dan is de oorzaak altijd reflectie op de antennekabel, vroeger in het 27-mc tijdperk ook wel een 'staande golf' genaamd. Probleem van digitale ontvangst is dat het er veel gevoeliger voor is.
Zeker is wel dat bij herhaalde fouten iets mis is met: plug-tippunt/wantcontactdoos/snoerbreuk/water in de kabel/ kapotte antenne/geen 5 volt naar de print onder de antenne/antenne bij een storingsbron geplaatst/etc.
Suc6!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat heb ik ook vaak bij de TT-browser.
Even wachten opnieuw laden, of een paar andere pagina's lezen en de bewuste pagina opnieuw opvragen.
Het probleem zit ergens aan de verzendkant, dus je kunt alleen maar afwachten en refreshen...