hoe heeft Google zijn site gemaakt?

hoe ze dat hebben gemaakt met zoeken, met een script ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Google is begonnen als een experiment van Larry Page, in de vorm van een script dat het gehele web afstruint door iedere link te volgen, en de inhoud van de pagina te indexeren.

Dit is in principe nog steeds wat Google voornamelijk doet. Alle links volgen en de pagina-inhoud analyseren.

De grootste kracht van Google hun zoekmachine is PageRank. Die kijkt welke pagina's nou het belangrijkst zijn, en dat gebeurt voornamelijk op basis van welke pagina het meest naar welke andere pagina linkt. Als jouw site het meeste wordt gelinkt, zal je wel belangrijk zijn.

De zoekdatabase van Google is waarschijnlijk de grootste ter wereld. Deze database staat verdeeld over grote hoeveelheden servers in zogeheten server parks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het zo makkelijk was! Nee, Google bestaat uit één grote database! Door middel van een script kan je die database doorzoeken.