Is er een site die in de gaten houd of eer site in populairiteit stijgt?

en ook dat die site dan in de gaten houd of er ook nieuwe sites op internet zijn gekomen, populairder word...

Toegevoegd na 2 minuten:
het maakt niet uit wat voor soort site, maar sites zoals froot.nl hebben bij mij wel de voorkeur

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dat zijn 2 verschillende vragen.
1) Je vraagt of je kunt zien of je ergens kunt zien of er nieuwe sites zijn bijgekomen.
2) Of een bestaande website in populariteit stijgt (of daalt)

Ik heb alleen een antwoord op 2)

Ga eens naar www.alexa.com. Voer daar de website in waar je de populariteit van wilt weten, en je kunt op allerlei manieren grafieken zien, hoe het zit met dataverkeer, reputatie, gelinkt door andere sites, traffic rank wereldwijd en alleen voor Nederland, en nog veel meer. Dat allemaal ook over een door jou zelf gekozen periode.

De site is niet echt heel gebruiksvriendelijk, maar met een beetje oefenen, kun je er heel veel informatie vandaan halen.

Hieronder een plaatje, hoe het zit met de populariteit van Froot.nl in vergelijking met Goeievraag.nl

Je ziet dan dat Froot op ongeveer de 40.000e plaats staat en Goeievraag op de 15.000e.
Ook kun je zien dat de trend voor Goeievraag stijgende is, en dat Froot ook wat stijgt, maar soms ook helemaal geen bezoekers trekt. Zo kun je op allerlei manieren websites met elkaar vergelijken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw! dank je. Ik ga even kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben vast genapt aan deze site. nogmaals bedankt! nu alleen nog een site die bij houd of er ook nieuwe sites bij komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan riablaster! Ik denk dat er geen specifieke site is, die bijhoudt welke nieuwe sites erbij komen. Dat zou een enorme website moeten zijn, want wereldwijd komen er dagelijks duizenden sites bij. Ik denk dat het ook niet zoveel zin heeft, als jij op een site leest, dat er 20 nieuwe sites over goudvissen bij zijn gekomen, terwijl je daar helemaal niet in geinteresseerd bent. Veel beter is het dus, te proberen veel sites te bezoeken, die je interesse hebben, en daar de nieuwe links in de gaten te houden. Dat werkt denk ik effectiever, en op die manier zijn het tenminste websites waar je in bent geinteresseerd.
Succes! ;-)

Andere antwoorden (1)

Indirect wel ja, Google heeft een onderdeel waar je kunt zien hoeveel er op bepaalde woorden is gezocht. Hieruit kun je dus opmaken of er veel belangstelling is voor die website of juist weinig.

http://www.google.com/intl/en/press/zeitgeist2010/

Toegevoegd na 2 minuten:
Deze site geeft ook een grafiek weer:
http://www.google.com/insights/search/