Hoe word iemand een hacker?

DEFCON, het hackerevenement van Amerika is weer van start gegaan. 2000 hackers komen bij elkaar om van gedachten te wisselen. Toen ik dit hoorde rees bij mij de vraag: hoe word men een hacker?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.7K

Het beste antwoord

Omdat "hacken" doorgaans gezien wordt als illegale activteit is er geen specifieke opleiding voor.

Het kan geen kwaad om een algemene hogere IT opleiding te volgen en te kunnen programmeren natuurlijk. Het is belangrijk dat je wel veel weet van besturingsystemen, netwerken, protocollen en deze naar je hand kunt zetten.

Traditioneel worden er binnen de wereld van de hackers onderscheid gemaakt tussen hackers en crackers. De laatste groep is zeer populair en bevat mensen die van internet allerhande programma's en scripts downloaden waarmee ze beveiligingen kunnen omzeilen of andere schade aan kunnen richten. Meestal zonder al te veel kennis. Deze groep wordt door hackers als onverantwoord gezien.

Dat is natuurlijk een kwestie van interpretatie, aangezien de hackers zelf ook niet vrijuit gaan als ze een computersysteem kraken. maar de hackers waarover ik heb gelezen zien zichzelf meestal als verantwoord en handelen volgens eigen zeggen om systemen te verbeteren en om kennis op te doen.

In 2006 berichtte het AD en Reuters in 2004 over een hackeropleiding, maar eigenlijk zijn dit soort initiatieven anti-hack opleidingen. Denken als een hacker is belangrijk in IT security bericht het internationaal Managament Forum dit jaar. Maar die preken voor eigen parochie, want ze geven zelf de cursus ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord, Ik werk zelf als information security engineer, en mijn baas stuurt mij en nog 2 andere collega's elk jaar onder andere naar defcon en blackhat conferenties om daar trainingen en presentaties bij te wonen. Zelf heb ik in het verleden ook enkele certificaten als CEH(certified ethical hacker) en CWSP(certified wireless security professional.
Ik wil niet zeggen dat zulke opleidingen geheel onbelangrijk zijn, maar al snel outdated en veel aspecten zijn ook terug te vinden in het ccnp en ccsp (cisco) studie materiaal. In tegenstelling tot de links in jou antwoord is de kennis die ik vergaar op de bovengenoemde conferenties veel groter dan die van de "anti-hack opleidingen." en hiermee doel ik dan vooral op situaties in de praktijk waar ik de kennis moet toepassen uiteindelijk.

Andere antwoorden (3)

Hij moet:
1) heel slim zijn.
2) s'nachts doorwerken achter de PC
3) Pizza eten achter de PC (online besteld).
4) Proberen om virus te schrijven.
5) Al het bovenstaande heel lang doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neeeeee... Hij moet in het systeem van de pizzamaker inbreken en zorgen dat hij zo een gratis pizza krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral twee en drie (met de aantekening van mh75). Vooral veel lezen en je in de juiste kringen begeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel je nu dat hackers in feite virusschrijvers zijn?
Vooropgesteld: je moet interesse hebben in de werking van computers, van software, en bijvoorbeeld van Internetprotocollen.

Als je die interesse hebt, is het een kwestie van je interesse volgen. Bouw zelf een "speelsysteem" waarop je alles kunt uitproberen. Speel eens met Linux, ontdek steeds meer van dat systeem. Probeer eens het nieuwste bestandssysteem te downloaden, en probeer dat te installeren. Dus helemaal zelf doen, niet zoals in Windows op een .msi dubbelklikken, of zoals in Linux op een .rpm dubbelklikken.

Verstuur eens een email zonder dat je een emailprogramma gebruikt. Bijvoorbeeld door met telnet/ssh direct in te loggen op een mailserver.

Heel belangrijk: zoek vrienden die dezelfde interesse hebben. Ga naar computerclubs en LAN-parties. Niet die clubs voor zestigers die willen leren met Word om te gaan, niet die clubs waar men massaal in een MUD speelt - maar een club, of een groepje vrienden, waar het gaat om het doen van ongebruikelijke dingen met je computer.

Zo vergroot je je kennis en kunde. Op een gegeven moment zijn je kennis en kunde zo groot geworden, dat je jezelf een hacker kunt noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anders (kunnen en willen) denken dan anderen. Technisch zeer goed op de hoogte zijn en niet op een uurtje meer of minder kijken.

Niet van de leg raken wanneer iets niet direct wil lukken en stug doorgaan.