Ik heb een Linksys router. Alles werkt goed (ook internet toegang) maar ik kan niet meer inloggen op mijn router om instellingen aan te passen. HELP!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar gaat het mis? Hoe ver kom je nog wel? Weet je het wachtwoord nog? Krijg je een foutmelding?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
admin admin

Antwoorden (3)

Staat je capslock per ongeluk aan? En anders de reset op het modem indrukken (en even vasthouden). Dan wordt ook het wachtwoord gereset, maar je bent wel AL je instellingen ook kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, dit heb ik gister ook moeten doen, ik kon ook niet meer inloggen op mijn router.
TIP: Stroom er eerst volledig af, resetknop ingedrukt houden (30sec) dan stroom er weer op, en nog 30sec vasthouden. Dus in totaal 60sec.
30 sec zonder stroom, 30sec met stroom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel natuurlijk de reset knop ;-)
Heb je het wachtwoord van de router ooit zelf ingesteld? Zo niet, staan de standaard username/wachtwoord er nog in. Dat is meestal Administrator/password of admin/admin of Administrator/pass of een andere combinatie die daarop lijkt. Je kan er een paar proberen, of je kan met het typenummer van je router op internet gaan grasduinen, of kijken of de link in de bronvermelding je verder kan helpen.

Als je het ooit gewijzigd hebt en je kan niet meer achterhalen waar je het in veranderd hebt, zit er niks anders op dan je router terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dit doe je over het algemeen door de stroom eraf te halen, de resetknop ingedrukt te houden en 'm weer aan te sluiten.

Als dat niet werkt, moet je even laten weten om welke router het precies gaat (of zelf zoeken hoe je dat specifieke apparaat terug krijgt op factory defaults). Maar ik wed dat het zo lukt! (-:

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ resetten kan ook met stroom erop. admin admin voor linksys.
als je er echt niet meer uitkomt, adviseer ik je om je router te resetten. Er zit dan geen wachtwoord meer op de router of is het standaard wachtwoord actief (staat op een sticker op de router of in de handleiding).