Een 2 vragen over wi-fi

1 Is het gebruik maken van een onbeveiligt wifi singaal illegaal?
2 is er een app voor ipod dat je geen wachtwoord moet gebruiken bij beveiligd wifi?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Nee dit is niet illegaal, zelfs niet als het een beveiligd netwerk is, is het niet illegaal ( zie link) http://www.nu.nl/internet/2467991/inbreken-verbinding-niet-strafbaar.html

Een app voor de ipod is er ook deze heet aircrack
http://www.youtube.com/watch?v=RMwg4drKx2o hier kun je zien hoe je hem moet installeren en verder staan er op youtube nog zat voorbeelden als je even zoekt over hoe het programma werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
erg bedankt voor de links die je hebt gestuurd ik ga kijken wat ik er mee kan:P

Andere antwoorden (4)

1 nee, dan had die persoon het maar moeten beveiligen.
2 nee, het is niet voor niks een BEVEILIGD netwerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 nee is absoluut niet illegaal, het is vaak zelfs de bedoeling! (hotspots en wifi-zones). Sommige mensen weten niet hoe ze een wachtwoord op hun internet zetten. Als je dan vervolgens op hun internet zit is dat niet illegaal.
2 nee zo'n app bestaat niet. Dit zou "hacken" zijn en dat mag niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gebruik maken van een onbeveiligd draadloos netwerk is zeker niet per definitie toegestaan. Vóór 2006 was dit geen probleem maar tegenwoordig is dit niet meer toegestaan zolang er niet expliciet toestemming voor wordt gegeven. Het is nog een beetje een vraag terrein wanneer je als gebruiker ervan uit mag gaan wanneer er wel of geen toestemming voor is. Wat bijvoorbeeld te denken van de standaard SSID's?

ICT Jurist Arnoud Engelfried heeft hier een interessant artikel over geschreven (zie bron)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bent verantwoordelijk voor je eigen netwerk. en iedereen kan toch gewoon een tutorial video kijken op youtube, googlen of de handleiding lezen van je router?

Toegevoegd na 49 seconden:
2. nee