hoe kan je je internet instellingen veranderen dat je van de ene internetverbinding hem omschakelt naar de andere????

we hebben twee laptops.. we zoeken bij beide laptops naar internet verbindingen, we krijgen allebei linksys-n te zien (onze internet) we maken met beide laptops verbinding met dezelfde linksys-n...
echter is die van de ene laptop verbonden met onze nieuwe linksys-n internet en de andere laptop met een andere leverancier terwijl daar wel ook stond linksys-n. die onder de andere leverancier maakt hij geen verbinding en als die eindelijk een keer verbinding heeft zijn er alsnog problemen of valt hij naar gemiddeld 3 minuten uit..

we hebben gekeken bij internet en dan de eigenschappen..
we zien dat bij de een linksys staat en bij de andere realtek wireless.. 2 verschillende leveranciers...

hoe kan je die instellingen wijzigen zodat ik de goede linksys-n verbinding heb??

ik heb van alles geprobeerd maar kom er niet uit..
ook een nieuw netwerk geprobeerd in te stellen maar ik kan de pincode niet vinden op de router...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Je bedoelt zeker de wpa sleutel van de router.
Die staat meestal op de router in de vorm van cijfers.
Je kan wel in de router Komen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
STAP 1 >>>

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Linksys/WRT160NL/WRT160NLindex.htm

STAP 2 >>> ACCES REMOTE PC :

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Linksys/WRT160NL/Access_Remote_PC.htm

Leest U op de laatste pagina alles op Uw gemak door en volg de duidelijk uitgelegde handelingen !

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*1 Geef op 1 laptop die wél werkt eens een netwerk diagnose via (afhankelijk welk OS je gebruikt, Apple? Windows 98?/Win7?/Vista?)
*2 Doe eens een check wat voor ip je krijgt en van welke linksys? (zie bronvermelding)
* 3 Afhankelijk van je verbinding kan het zijn dat je internet instelling automatisch "het sterkste signaal" ontvangt wat misschien bij de buren is.
* 4 Eventueel kan het zijn dat er een verouderde firmware op de linksys.
* 5 Het kán zijn dat de instellingen van 1 van de 2 laptops probeert de ene te gebruiken als toegangspunt, ongeacht of hij de router wel of niet ziet, en de laptop namelijk geen zgn. "adress" toekent, wat vrij logisch is omdat een laptop nou eenmaal geen router is. (er zijn programma's voor, maar ik denk dat niet de vraag beantwoord omtrent het gestelde)
* 6 Als hetzelfde optreed als beide laptops met een Ethernet kabel aangesloten worden, is het probleem dan opgelost?
* 7 Zet alle 2 de laptops eens de draadloze WiFi eens uit, dit kan meestal met een knopje of anders met de Fn toets icm het toetsje (afhankelijk van het merk, meestal 2 of 10)
* 7 Dell/Compaq/HP/Acer etc. is ondergetekende werkzaam voor geweest, danwel kennis hebbende van Cisco en verbindingen.. (Linksys)

Ondergete