nieuw wifi modem van ziggo ( wireless/draadloos werkt niet)

ik heb een nieuw wifi modem van ziggo gekregen en aangesloten, internet via kabel doet het gewoon en telefoon ook. maar het wlan lampje brand niet. alleen als ik de reset knop 10 sec inhoud (dan zet hij zijn fabrieksinstellingen terug) doet hij het heel even. daarna heb ik op de pc met kabel wel gewoon verbinding maar draadloos valt dan weg. kan iemand mij helpen hoe dat kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook altijd gedoe met die modem van ziggo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja die klantenservice is ook niet echt geweldig die heb ik al 5 keer aan de telefoon gehad vandaag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry Sjeng 213 best wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan lijkt mij de enige optie om morgen nog eens te bellen, en vragen voor een monteur te laten komen of een nieuwe op te sturen. bedankt voor jullie antwoorden!

Antwoorden (4)

Er is een technisch probleem bij Ziggo op dit moment (nu je deze vraag stelt) Begrijp uit jouw vraag dat je telefoon het wel doet. Dan zou ik adviseren om middels het gratis telefoonnummer 1200 van Ziggo ondersteuning te zoeken en als het echt niet werkt, verzoeken een monteur langs te laten komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je modem het met de fabrieksinstellingen niet goed doet, dan is hij waarschijnlijk stuk. En dan is het enige wat je kunt doen de klantenservice bellen en hopen dat zij het op kunnen lossem (je een nieuwe sturen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je het modem van ziggo zelfstandig kan bereiken?
maar het lijkt mij dat de wireless gewoon nog niet aanstaat ?
als er een ww voor zit zou je geen internet hebben maar nog wel een signaal
als dat er ook niet is dan staat je wireless gedeelde gewoon uit lijkt mij
kijk even in de handleiding hoe je op de configuratie scherm van je router kunt komen

normaal is het je standaaard gateway

van start uitvoeren
vul je eerst in cmd
enter krijg je zwart veldje te zien
en daarna ipconfig

Kijk wat je standaard gateway is
en vul dat nummer in in je internet adresbalk enter
Er wordt dan vast om je WW gevraagd staat wel in handleiding of op de achterkant van je modem
en dan kun je het configscherm zien daar kun je vast wel de optie wireless inschakelen
beveiligen met wpa2

en dan je wireless op je pc ook zo instellen
capthavoc
12 jaar geleden
Op de website van Ziggo staat,dat als Wifi ná een half uur ( nog) niet werkt,men dan contact kan opnemen door 1200 te bellen. Verder kunt U op dezelfde pagina een postcode invullen,om te controleren of er ergens een Internet probleem is. Als dit niet mocht baten,dan lijkt het zinvol o0m een werkend apparaat te vragen,desnoods hulp van een monteur.

(bron)

https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-onderwerp/internet/storingen-werkzaamheden/

Groet:Zoekertje