Waarom krijg ik deze mailtjes?

Ik krijg soms mailtjes van mijn contactpersonen en daar staat dan of een aanbieding van iets in of gewoon een link naar iets. Ik weet zeker dat ze niet door m'n contactpersonen zelf verstuurd worden terwijl er wel staat dat ze van hun komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Eerst het belangrijkste: klik NOOIT op een link wat in zo'n mailtje staat. Als je dat wel doet wordt jouw account ook besmet en zal je, zonder dat je het wilt en weet, ook van die mailtjes gaan versturen naar al je contactpersonen.

Het enige wat je kan doen is die contactpersoon te melden dat je dat soort mails krijgt. Hij/zij zal dan zelf een oplossing moeten regelen.

Die mails krijg je omdat het mailadres door vreemden gebruikt wordt, meestal automatisch middels gehackt mailadres of een virus die dit vanzelf doet.
Dit heet SPAM:
Spam is een verzamelnaam voor ongewenste berichten. Spam is ook bekend als Unsolicited Commercial E-mail en Unsolicited Bulk E-mail. Meestal wordt met de term ongewenste e-mail bedoeld, maar ook ongewenste reclameboodschappen op websites (oa. fora) vallen onder spam.

Zie link voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat heet spam. Dan krijg je een mailtje wat niet van hem is. Dat komt door reclame, downloads enz. Daar kan jij niks aan doen en hij ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is de hotmail van je contactpersoon besmet met een virus door het openen van dit soort mailtjes. Als jij het opent en precies doet wat er staat kan het zijn dat jij die mailtjes ook verstuurt zonder dat jij je hotmail er een opdracht voor geeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stuur je contactpersoon een mailtje met het verzoek om zijn hotmail wachtwoord te wijzigen. Die msn aanbiedingen kwamen ook van mijn vrouw. Na een ww aanpassing was het weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is idd. een goed voorbeeld, wat er gebeurd als een emailaccount besmet raakt met een Virus, in de meeste gevallen ontstaat dit doordat jou Contactpersoon geklikt heeft op een link van de ‘verkeerde afzender’. HOE kun je zo’n afzender herkennen? Alleen met een gezonde dosis ‘argwaan’; als jou een aanbieding word gedaan, waarbij je alleen door het klikken op een link automatisch een nieuwe auto hebt gewonnen, zou je argwaan genoeg moeten zijn gewekt