Waarom heeft google de "Ik doe een gok" functie

Ik snap het nut niet van deze functie. Je krijgt dan gewoon een site die aansluit, maar waarom zou je dit doen terwijl je normaal kan "kiezen" voor de juiste site.

Iemand die de toegevoegde waarde van deze functie wel snapt en deze mij kan uitleggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
8.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik vind het maar raar, maar ik snap het ook wel, want ze willen de site Aleen maar leuker maken

Het beste antwoord

De functie is vooral overbodig bij enkelvoudige zoekopdrachten en bij zoekopdrachten die uit meerdere termen maar dan wel de juiste bevatten.
Wie Googlet via 'ik wil wat weten over...' heeft helemaal niets aan die functie, want die heeft grote kans op een site uit te komen die geen antwoorden biedt op zo'n vage vraag.
Maar zoek je op één term en raak je snel het overzicht kwijt als je een pagina vol resultaten krijgt, dan kan die 'gokfunctie' heel praktisch zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Google geeft dit als beschrijving:

De knop 'Ik doe een gokTM' brengt u automatisch naar de pagina die als eerste is gevonden.
Hierdoor steekt u minder tijd in het zoeken naar de pagina's en heeft u meer tijd om ze te lezen.
Voer een zoekvraag in, klik op de knop 'Ik doe een gok' en probeer het meteen!

Persoonlijk ook overbodig :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovendtaande antwoorde kloppen inderdaad.

Een ander grappig feit is dat het miljoenen kost om deze functie te onderhouden, terwijl het nauwelijks wordt gebruikt.